Rudolph the red nose reindeer - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Rudolph the red nose reindeer - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Rudolph the red nose reindeer

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 December 2007 | Australië, Perth

Hallo iedereen,

Alles goed in Nederland? Hier weer ff een update vanuit Perth.. dat, in tegenstelling tot mij, al helemaal in de kerststemming is. Niet zoals bij jullie met koud en donker weer. Hier is in de kerststemming komen wat moeilijker; 25 a 30 graden (vandaag is dan even een tegenvaller met bewolkt weer) maar wel met kerstversiering en kerstbomen te over. Het enige is dat ik nog geen kerstman in korte broek gezien. Helaas. Toch heb ik m’n ‘kerstcadeautje’ voor dit jaar al binnen, m’n moeder en Harry kwamen langs voor 2 weken. Vond het super leuk dat ze langs kwamen, had tenslotte al ruime 10 maanden niemand ‘gezien’ van thuis. Merkte wel gelijk dat er ook weer niet teveel mensen moeten langskomen want wachten op de airport is echt niet leuk. Vooral als je na de eerste deur ontdekt dat er ook een tweede deur en tot overmaat ook nog een derde deur waar je uit kunnen komen. Gelukkig stond ik op de goede deur gefocused en kwamen net als bij Henny Huisman mijn ‘cadeautjes’ zo door de deuren heen gewandeld.

Natuurlijk hebben we in die twee weken super veel gedaan. Zal kort wat hoogte- (-en diepte haha) punten beschrijven. De eerste dag zijn weer naar Fremantle gereden met de (gehuurde) auto. Gelukkig had Harry de dag ervoor goed kunnen oefenen om in een automaat auto te rijden (geen plotselingen stops omdat de ‘koppeling’ geen koppeling blijkt te zijn maar de rem, haha). In Fremantle hebben we eigenlijk heel rustig aan gedaan. Het heeft een super leuk en wat ouder centrum en natuurlijk de haven. Hier hebben we lekker verse vis gegeten en toen was de dag grotendeels alweer om. We hadden het plan om nog even langs het strand of park te gaan.. als we de auto konden vinden. Alledrie dachten we dat de andere wel zouden onthouden weer de auto was. Dus niet! Toen begon de grote speurtocht vanuit de haven, door het centrum, op zoek naar een straat die we zouden herkennen. Uiteindelijk na ruim 1,5h vonden we eindelijk de auto, die aan de andere kant van het grasveld voor de haven stond geparkeerd. Tja!

De dag erna vertrokken m’n moeder en Harry voor een weekje naar het zuiden toe. Ze hadden alles bij zich, van tenten, licht, slaapzakken en kussen om zich een weekje te vermaken in de Australische outback. Ondertussen heb ik me ook prima vermaakt met werken en een uiterst leuk feestje in The Library collega’s. Een oude kerk was omgebouwd tot uitgaansgelegenheid. Maar alhoewel de buitenkant en ook binnenkant nog steeds herkenbaar was als kerk, de binnentkant was omgetoverd tot oude bibliotheek, vandaar ook de naam The Library.

Toen iedereen weer veilig terug waren in Perth was het alweer bijna tijd om afscheid te nemen van Harry. Die zou de volgende dag weer terug vliegen naar Nederland en mama zou dan nog een weekje bij mij in mn appartement (en kamertje) komen logeren. En toen kon de toeristische week pas echt beginnen. Gewapend met fototoestel hebben we de eerste twee dagen met door het centrum van Perth getourd in zo’n oude tram. En maar foto’s maken natuurlijk. Nu was ik zo blij dat ik Nederlands kon spreken, dan zagen (hoorde) mensen ook echt dat ik een toerist was en niet hier in Perth woonde. Wat weer rechtbreidde dat mama overal foto’s aan het nemen was, van mij maar ook van gebouwen midden op straat. De toeristische highlights waren zeker Kings Park, een van de grootste parken in steden in de wereld en de Perth Mint. De Perth Mint is een overblijfsel van de Gold Rush en toen mensen naar Australie kwamen voor het geluk en dus ook het goud. Dit goud zat/zit echter niet in Perth maar 500 kilometer landinwaarts. Iets wat vroeger mensen dus te voet deden, met een rugzakje op en een kruiwagen en schep in de hand. Echt ongelooflijk. Nu worden er nog steeds munten geslagen en goud gegoten. Dit laatste hebben we ook gezien tijdens een demonstratie.
Ik kan nu ook zeggen hoeveel ik (minimaal) waard ben, dusmocht u mij willen kopen, ik ben bijna 2 miljoen dollar waard in goud (dus mijn gewicht zou in goud bijna 2 miljoen waard zijn). De hoogste bieder wint ;)

Zorgvuldig uitgepland (het moest namelijk wel goed weer zijn) zijn we ook nog een middagje naar het strand geweest en Rottnest Island. Dit eiland ligt op ongeveer 40 kilometer uit de kust en zit vol met kleine baaitjes waar je kunt snorkelen in extreem blauw water. Het is een auto vrij eiland dus je ziet er allemaal maar fietsen. En heel veel vliegen. Echt te irritant zijn die beesten, vooral als ze rond je gezicht zwerven (lees in je mond, oog en neus). Gelukkig deed dat niet af aan een de natuur en het heerlijk relaxe gevoel om het eiland rond te hoppen om vervolgens overal te stoppen en rond te kijken.

Helaas komt aan alles een eind en zo zit ik nu dan hier.. weer alleen in Perth. Klinkt erger dan het is hoor. Gisteren nog een leuk feestje gehad van Frankie, een Nederlands meisje die hier een jaar is geweest en weer terug gaat naar Nederland. En volgende week ga ik natuurlijk naar Melbourne en Sydney om daar Kerst en Oud en Nieuw te vieren met Laura en Richelle die overkomen uit Nederland.

En nog een keer dank je wel mama en Harry voor de super leuke en fijne weken! Komen jullie snel weer?

Iedereen alvast 'Merry X-Mas' en een 'Happy New Year'!

Liefs Fleur

  • 16 December 2007 - 11:12

    Zusje:

    Hee prinses!
    Leuk dat je weer eens een verhaal hebt geschreven! kan niet wachten om die kant op te komen en al die mooie dingen zelf te bekijken.. Nog een nadeel als er meer mensen langskomen: moet je alles nog een keer doen ;)

    Dikste kus & denk aan jou!

  • 16 December 2007 - 14:30

    Uggie!:

    BIGGIE!! Leuk verhaal.. mooie foto's allemaal! Wat zou ik toch ook graag jouw kant op willen komen, maar nu eerst binnenkort even kijken of we een Skype-date kunnen plannen, zelfs dat gaat de laatste tijs helemaal mis! Bandje trouwens om dezelfde dag omgedaan! Ben benieuwd wanneer onze wensen uit gaan komen!! DIKKE KUS!

  • 16 December 2007 - 17:06

    Mam:

    hoi Fleurtje.

    Ik heb een geweldige weken gehad bij je in Perth. Het is iets waar ik echt blij op terug kijk. Je doet het geweldig en ik ben trots op je.
    Bedankt voor de gezellige tijd Waarin we heerlijk ouderwets hebben gelachen.Ik weet nu hoe ik met iemand in de arm moet lopen....
    Lieve Roosje fijne feestdagen

    mam

  • 17 December 2007 - 09:02

    Susanne :

    Ha Fleur,
    Wat super dat je moeder langs is geweest. Geniet van de feestdagen en hopelijk tot snel.
    Denk aan je. Liefs,

    Susanne

  • 06 Januari 2008 - 13:11

    Mirjam:

    Hey fleurjegirl! Allereerst de allerbeste wensen voor 2008. Dat het maar een mooi jaar voor je mag worden down-under.
    Leuk om zo van je avonturen te lezen, je doet het super daar!
    Goede tijd weer en tot mails.
    Zoen van Mirjam (en ook van Gero, Tycho, Noortje en.... babietje 3 dat wij half juli verwachten!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 50416

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: