Part 2: Knallen in Sydney - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Part 2: Knallen in Sydney - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Part 2: Knallen in Sydney

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Januari 2008 | Australië, Perth

Knallen in Sydney!

Hoe was jullie Oud & Nieuw? Mijn O&N was super, super, super. Sydney is zo leuk!
Nadat we met de Greyhound in Sydney waren aangekomen (ong. 12u rijden) werden we opgepikt door Walter. Bij hem en zijn vrouw Sandra zouden we 3 dagen logeren. Ook zij waren weer via via familie van vrienden van Richelle. Hier sliepen we gezellig met z’n drieen op een knalroze, meisjesachtige zolder, wat heel gezellig was.

Nadat we de eerste dag een tour door heel Sydney hebben gehad – Bondi Beach, de Harbour brug, het opera house en wat uitkijkpunten, zijn we de tweede dag naar de Blue Mountains geweest. Ik had er super veel zin in en dat we met de auto konden was hartstikke makkelijk. De Blue Mountains worden dus 'blauwe bergen' genoemd doordat als de nevel in morgen van de planten afkomt de bergen blauw lijken. Nu waren wij er rond 12u, dus veel te laat om dat te zien, maar het was absoluut niet minder de moeite waar. Wij zijn met een soort ‘lig’ trein die stijl langs de berg naar beneden het dal in gaat naar beneden gegaan, waar paden zijn aangelegd en je nog verder naar beneden kan en allerlei wandelingen kan maken. Helaas konden wij dat niet doen doordat Walter vanwege gezondheidsredenen niet zo ver kon lopen. Maar desondanks was het prachtig! (zie foto’s).

De dag erna was het tijd om afscheid te nemen en ons klaar te maken voor Oud en Nieuw. We hadden voor 2 nachten een hotel gereserveerd. Ook Toni (ja die uit Perth) was erbij! Super gezellig. 30 december hadden we de halve supermarkt leeg gekocht want we moesten vroeg op onze ‘spot’ zijn om het vuurwerk snachts goed te kunnen zijn. We waren er om 11u en moesten dus 13 uur wachten bij ruim 30 graden in de volle zon. Haha, vet gestoord maar we waren er maar 1 keer en wilde het ook goed doen. Gelukkig dat het super gezellig was met alleen maar jonge mensen (en veel te veel Nederlanders) dus was het snel 12u! Het vuurwerk duurde maar 15 of 20 minuten, maar het was het wachten dubbel en dwars waard.. het was super mooi! En als daarna 1,5miljoen mensen in de haven staan te klappen en te joelen, WOW!
1 Januari zijn we vervolgens weer verkast naar Pete en zijn vriendinnetje. Hij was ook weer een kennis van vrienden uit Nederland. En ondanks dat ie ons niet kenden had ie 2 dagen daarvoor ons al zijn sleutel gegeven zodat we zijn huis in konden. Bizar! Helaas houd Richelle niet zo van wandelen en was ze moe dus ben ik nieuwjaardag met Laura een super stoere wandeling gaan maken; van Coogee beach naar Bondi beach. Het duurde 3 uurtje en ging langs de kust, over rosten, door een grote begraafplaats en door parken.

2 Januari ging Laura helaas weer naar huis toe. Ik vond het echt super lief dat ze helemaal voor mij (en natuurlijk ook om Melbourne en Sydney te zien) naar de andere kant van de wereld is gevlogen en zelfs d’r eerste kerst in d’r eigen/nieuwe huisje heeft moeten missen. Met Richelle ben ik daarna naar de Chinese garden geweest. Dit was echt enorm mooi.. Dit moeten jullie op m’n woord geloven sinds ik m’n camera wel bij me had maar vergeten was de batterij uit de oplader te halen :)

Begint weer een lang verhaal te worden... maar heb ook zoveel gedaan! 3 Januari was voor mij ook alweer de laatste dag. En Murphy was er ook bij; alles ging fout. We gingen naar Bondi beach om te zwemmen. Maar toen we op het strand lagen en we besloten te zwemmen kwam Richelle tot de ontdekking dat die jongen achter ons wel heel erg veel naar ons keek, en dan wel naar onze spullen te verstaan... haha wat heb ik gelachen. Met Richelle gaat het dus helemaal goed komen, Jeroen hoeft absoluut niet bang te zijn ;)
Eenmaal ’s avonds hebben we (geprobeerd) pannekoeken te bakken. Dit was echt een groot drama. Het duurde bijna een uur en geen een was er gelukt. Iedereen is volgens mij ook (sommige iets subtieler dan andere) komen kijken wat wij aan het 'koken' waren.

Er is een tijd van komen en van gaan... 4 januari, m’n laatste dag. Heel cultureel zijn we toen naar een museum met moderne kunst en een politie museum geweest om vervolgens via de botanische tuinen naar het Hyde Park te gaan om sushi te eten.
Ik zag een beetje op tegen de vlucht. Had natuurlijk echt een klote vlucht gehad op de heen weg en toen ik mijn buren zag werd ik er ook niet vrolijker op, dit sinds de televisies stuk waren en dan 5 uur erg lang is. Maar ik had het mis... heb echt super vlucht gehad. Leo, de steward, heeft op z’n knieen de toilet voor me staan schoonmaken (niet vragen hoe en wat) en de buurman z’n ego heb ik ingedeukt met te belachelijke spelletje die ik won en hij steeds wat bozer werd omdat hij daar de beste in hoorde te zijn. O ja, ik bleek dus wederom gelijk te hebben, hij was het type: hard wegrennen. Hij heeft filmpjes laten zien over hoe op 9 manieren de teddybeer van je ex te ‘doden’ – dit had ie zelf gemaakt – en natuurlijk z’n lieve, schattige pittbull die wel lief was voor mensen maar niet voor dieren, kuch!.

En toen was ik home-sweet-home in Perth.
Dank je wel meiden voor de super gezellige weken. En Richelle ik zie je in april of mei weer! Gezellig!

Tot de volgende keer,

Kus Fleur

Ps. Vergeet niet ook m’n vorige verhaaltje te lezen: Part 1: X-Mas in Melbourne
Ps1. Iedereen ook super bedankt voor de lieve kerst en O/N kaartjes!!
Ps.2. Zal binnenkort nog wat extra foto’s erop zetten zodra ik Laura d’r foto’s heb!

  • 13 Januari 2008 - 11:05

    Myrthe:

    Owh.. Amsterdam is maar 16645 km weg van daar :s

  • 13 Januari 2008 - 12:15

    Rik:

    He Fleurtje!!

    Wat weer een super verhalen van je... Jij ook gelukkig 2008 en hoop dat ook dit jaar weer een hele mooie mag worden, toch?

    Tot snel 'n update en SUC6 met alles, X RIK

  • 13 Januari 2008 - 14:43

    Mam:

    ha fleurtje (roosje)

    Ja zo.n knallend oud op nieuw..Daar kan ik niet tegen op.
    Maar de foto's zien er gezellig uit.Net als je verhaal erbij.
    Goed van je.....genieten maar

  • 14 Januari 2008 - 07:16

    Papa:

    half maart ben ik bij je , wil dan ook gaan genieten,zoals jij ook aan het doen ben .
    dikke kus fleur en tot skypes .
    papa

  • 15 Januari 2008 - 20:19

    Astrid Heystee:

    Hey Fleur!! Wat leuk zeg...wachten op vuurwerk in de lekker zon! Haha...tja in NL was het natuurlijk weer super mistig rond 12 u met O&N!

    Flagstaff park, he!! Haha...was toch wel een leuk stadje in Arizona...hihi!

    Groetjes vanuit Haarlem

  • 16 Januari 2008 - 21:56

    Wilfried:

    Hoi Fleur.

    Ik ben een collega van je vader.
    En die heeft dus verteld dat je daar studeerd.
    En omdat ik ook in australie ben geweest vind ik wel leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien.

    En als ik dan die foto's weer zie dan denk ik weer aan die tijd.

    Cheers mate Wilfried

  • 24 Januari 2008 - 08:38

    Kim:

    Hey Fleur,

    We zijn alweer bijna jarig!!!! Ik heb besloten nu ik nog jong ben een jaartje te gaan reizen en ik ga ook naar Australie!!! In April of Mei, zou het leuk vinden om je te dan te zien!

  • 31 Januari 2008 - 10:36

    Froukje:

    Fleur! Leuk je update en je foto's!! Super dat je zo'n leuke tijd hebt gehad en dat je vriendinnetjes er waren, wat wil je nog meer? Die wandeling van Bondi naar Coogee is mooi he! Ik heb vijf weken in Bondi gewoond, en mijn vrienden woonden in Bronte, dus liep daar altijd over de rotsen langs de kust met geweldige uitzichten.. Heb je nog meisjes op het strand gezien die ijsjes verkochten?? (Ik was een van hen..) Heb in NZ best vaak pannenkoeken gemaakt, met zo'n shaker. Wij maakten ze in zo'n grill ding, waar je toasted sandwiches in kunt maken (ging goed). De meeste mensen keken ons eerst een btje vreemd aan, maar de volgende dagen deed iedereen het (incl. Aziaten). Geniet nog maar even lekker van je 'vakantie' en veel plezier met de orientatieweek van de nieuwe studenten! Liefs, Fje

    Oja, NL is donker, mistig en depressing, dus geniet nog maar even van het zonnige Perth!!

  • 27 Februari 2008 - 15:48

    Stalker:

    ..zie nu pas dat je je future husband de aboriginal hebt ontmoet! Weet zeker dat jij niet weet hoe zijn vader eruit ziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 50408

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: