Oi oi oi - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Oi oi oi - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Oi oi oi

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Oktober 2007 | Australië, Perth

Eindelijk weer een berichtje van mij uit Perth! Ik heb het zo druk gehad... Voor m’n masteronderzoek, heb ik het eerste gedeelte van m’n onderzoeksvoorstel moeten inleveren, een literatuur overzicht. Inmiddels heb ik een ‘go’ gekregen en kan ik m’n ‘echte’ en volledige onderzoeksvoorstel gaan schrijven. Het is allemaal nog vrij breed maar de basis staat, ik ga onderzoek doen naar representaties van Muslima’s in Westerse documentaires. Hiervoor heb ik een Australische documentaire die ik met een Nederlandse documentaire ga vergelijken. Dit is een soort case-study en zal m’n theoretische gedeelte gaan ondersteunen. Ik wilde niet dat de documentaires mijn hoofdlijn zouden gaan worden, dit sinds ik beter ben in het doorspitten van theorien om deze vervolgens toe te passen.

Daarnaast heb ik ook nog een NIEUWTJE! En dat is dat ik mijn Australie avontuur ga verlengen met een half jaar. Momenteel doe ik een ‘reguliere’ master, Master of Professional Communication met een specialisatie in Media and Cultural Studies. Nu word er vanaf volgend semester een nieuw programma aangeboden waarbij studenten die de ‘reguliere’ master volgen, de mogelijkheid hebben om 1 semester extra te doen en dan niet alleen een master by coursework (reguliere master) maar ook een master by research degree krijgen. Dus eigenlijk heb ik dan het beste van allebei (twee diploma’s). Ik weet dit al een tijdje maar moest ook hier een ‘go’ voor krijgen, wat afhankelijk was van studie resultaten, inzet en m’n onderzoeksvoorstel. Gelukkig ben ik een echte nerd en werd mij verteld dat er geen twijfels waren of ik het kon! Jippie!

Naast mijn onderzoeksvoorstel, zit ik ook in een commissie. Iedere eerste week van oktober is het Multi Cultural Week in heel Western Australia. Ook mijn universiteit neemt daaraan deel met een week lang activiteiten voor alle studenten van Perth. Ik was ‘gepromoveerd’ (van niets tot alles) tot Operational Manager. Wat er eigenlijk op neer kwam dat ik moest zorgen dat alles op tijd op z’n plaats was; van muziek installaties tot klaslokalen boeken, outfits regelen, tafels, podia reserveren... Echt een super leuke ervaring. Ik zat wel tot aan m’n nek in de stress maar ik heb wel een nieuwe (bestuurlijke) ervaring erbij! En wie weet zit er volgend schooljaar wel meer in...

Twee weken geleden was er Perth Royal. Een soort extreem grote kermis inclusief bloemen expositie, complete dieren afdeling, schapen shows, brandweer oefeningen... echt alles! Er was zelfs een complete supermarkt aanwezig op het terrein. Maar net als in Nederland vind je er wel hetzelfde volk; meisjes van 16 met babies en vrouwen die boeren. Heb me echt helemaal scheel gelachen, vooral de dag erna toen Manish, een van de jongens, vertelde nachtmerries te hebben gehad over ons bezoek aan de Perth Royal.

En nu, nu is het nog maar 3 weken. En dan heb ik er officieel een heel Australisch schooljaar opzitten. Het gaat zo snel, gelukkig! Want eind november komt Mama! Heb er zoveel zin... en daarna met kerst naar Melbourne om vervolgens Oud en Nieuw in Sydney te vieren met Laura en Richelle!!! Vind het echt super lief van iedereen die de halve wereld komen overvliegen om mij te zien... En stiekem ook Australia natuurlijk!

Heleeeeeee dikke knuffel en kus voor iedereen!

• 16 Oktober 2007 - 14:50

Vincent.:

Nou nou Fleur,
    Goed bezig zeg.
    Keep up the good work,
    Vincent.

• 16 Oktober 2007 - 18:58

Susanne:

Enjoy Fleur, gefeliciteerd met je bijna eerste jaar en goed besluit om te blijven. Je hebt nu de kans en die moet je natuurlijk optimaal benutten.
    Liefs,

Saskia:

Leuk verhaal Fleur! Je bent goed bezig zeg :)! xx

• 17 Oktober 2007 - 05:46

Arthur:

heel leuk dat je het zo naar je zin hebt.

veel plezier met je mama

groetjes

arthur

• 21 Oktober 2007 - 09:08

Margot:

Liefje heb geen tijd om alles te lezen, maar zag wel dat ik je nog een half jaar langer moet missen?? What's happening? Ik heb net ook weer een pracht verhaaltje getypt! Over 2 weken kan ik hopelijk weer met je skypen, en misschien heb ik er hier de gelegenheid nog een keertje voor vanuit het internet cafe!! DIKKE KUS!! TROUWENS: heb een heerlijk Coldstone ijsje in Shanghai gegeten!! xxxxx

• 22 Oktober 2007 - 17:32

Albert En Charla:

leuk dat je nog langer kunt blijven.
    profiteer er maar van.
    we houden je berichten op internet wel bij.
    heel veel groetjes van ons - oma - mike -roy - peegy - rens en binnenkort ????

• 23 Oktober 2007 - 02:58

Mam:

ha die Fleur.

Je doet het geweldig. En dat allemaal zo in je uppie. Ik ben trots op je.
    Zie je over 5 weken.
    Dikke knuffel mam