Part 1 : X-Mas in Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Part 1 : X-Mas in Melbourne - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Part 1 : X-Mas in Melbourne

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

11 Januari 2008 | Australië, Perth

Hey hey,
Inmiddels ben ik alweer een weekje thuis maar toch nog even een ‘klein’ verslagje van mijn vakantie in Melbourne en Sydney. Kerst aan de andere kant van de wereld vieren... geen kou en regen maar gewoon heerlijk in je rokje en topje in de zon. Het is een beetje wennen maar uiteindelijk beviel het prima.

Samen met Laura en Richelle die een week eerder in Adelaide waren gestart zou ik kerst gaan vieren in Melbourne. 22 December na een vreselijke vlucht (ik heb 3 uur lang in nood-landing-houding gezeten... zo ziek dat ik was ) kwam ik ‘smorgen vroeg aan in Melbourne. Na eerst een bezoekje aan de dokter te hebben gebracht en een goede nap zijn we ’s avonds met de auto naar Philip Island gereden. Dit is een eiland dat vlakbij Melbourne ligt en waar als de zon ondergaat honderden pinguins het strand komen oprennen om vervolgens in holletjes in de duinen te gaan slapen. Je zit dus met een hele horde toeristen op het strand (in speciale gebieden) te wachten tot ze over het strand komen rennen. Echt super schattig.

In Melbourne verbleven we bij de familie Plugge.. Korte uitleg (copyright behoord hier toe aan Richelle): De Familie Plugge zijn kennissen van Laura en zijn afgelopen november geemigreerd naar Melbourne en wij verbleven dus onze gehele periode in Melbourne bij hen (5 dagen). Micheal en Karin zijn de ouders van 13-jarige Sjors en 9-jarige Maxime, o ja en dan hebben we nog Max de kat van 3 maanden. Verder hebben ze een heel mooi groot huis, dus hadden we onze eigen slaapkamers (3!) en badkamer. Kortom, erg veel luxe!

Eerste kerstedag (ze kennen er ook maar 1 in Australie) zijn we na een heerlijk kerstontbijt en cadeautjes onder de boom naar de nicht van Karin vertrokken. Zij woont in de bergen in Melbourne. Een heerlijk huis midden op een berg en zover je kunt kijken alleen maar bossen. Hier hebben we met z’n 20’en gegeten (naast ons en de familie Plugge, waren er nog eens 8 kinderen, 1 man, 1 vrouw, 1 ex-man en opa en oma). Het was een grote bende en ook over de alcohol deden ze niet moeilijk. Iedereen kreeg gewoon zijn eigen fles wijn op tafel naast zijn glas en als je die ophad kon/mocht je een nieuwe pakken. Dit leverde wel een klein lachje op... je vraagt voor (een glaasje) wijn en krijgt vervolgens een hele fles ipv een glas.

Tweede kerstdag kennen ze niet in Australie, dat is Boxing day. Dit was een heerlijk relaxe dag. We zijn toen naar het strand geweest, St. Kilda. Dit ligt midden in een backpackers wijk, dus enorm veel jonge mensen en overal cafeetjes en restaurantjes. Helemaal top!

Aangezien we nog bijna niets van de stad zelf hadden gezien, zijn we de laatste dag Melbourne door gestruind. Richelle moest vanwege haar langere verblijf in Australie allerlei dingen regelen dus deze dag ben ik met Laura alleen op stap geweest. Dit was erg gezellig. We zijn naar de markt geweest (deze is echt enorm!!), door het Flagstaff park gelopen (dit moest gewoon vanwege de naam), langs de rivier gelopen en nog langs een hele hoop andere parken en gebouwen gezien. Melbourne is net het grote broertje van Perth. Het voelt nog steeds niet heel erg groot, zoals bijvoorbeeld New York of Chicago maar er is wel al veel meer verkeer en nog veel mensen dan in Perth. En waar veel mensen zijn, zijn ook veel Nederlanders...
’s Avonds was het alweer tijd om met de bus te vertrekken naar onze volgende bestemming... Sydney!

Tot in Sydney...

  • 11 Januari 2008 - 12:49

    Soner Akay...:

    Hey lieverd... WAT SUPER GAAF COOL!!!

    Doe de groeten aan OH Johnny!!! Hoop je weer eens gauw te zien!! Misschien binnenkort met z'n allen gesellie iets drinken als je weer terug bent??

    Lijkt me gezellig en have fun in Sydney darling!

    xxxx

    Soner

  • 11 Januari 2008 - 12:54

    Aart:

    Hi die Fleur

    Ik lees iedere keer met veel plezier dat jij het ongelooflijk naar je zin hebt, Down under. Ga lekker door en vermaak je.

    Blijf ons op de hoogte houden van je avonturen.

    Groeten,
    Aart

  • 11 Januari 2008 - 14:05

    Mam:

    ha roos Ja hebt weer een geweldig verhaal. Leuk om te lezen. Blij dat je er zo van geniet.Als ik een mug was.zou ik met jou meereizen
    je foto's zien er goed uit...

    dikke hollandse knuffel...

  • 11 Januari 2008 - 22:47

    Corine:

    Heeej Fleur,

    Vond het super even een bij te hebben geklets in Melbourne hahaha off al places!!!!!

    Veel succes met de studie! Ik zit nu in NZ (kleine verandering van de plannen...)

    Veel liefs Corine

  • 12 Januari 2008 - 02:39

    Marieke:

    Hey Fleur! lekker zo'n kerst in de hitte! Volgend jaar weer? Wanneer ben je klaar in Australie, en waar gaat het dan naar toe?

    Ik vertrek eind maart, voor een ik weet niet hoe lange periode naar Nederland. Misschien voor een paar maanden, jaar, altijd (nee). Krijg het er nu al koud van.

    Laat maar weten wanneer je er weer klaar voor bent, kunnen we samen klagen in de sauna of warme kroeg over het Nederlandse weer. :)

    Kus, Marieke

  • 11 December 2008 - 16:59

    Wim Huisman:

    Hallo, ik ben een oud collega van Michael, we hebben samen gewerkt bij apco. Ik ben op zoek naar zijn adres om een kerstkaartje te sturen.
    Hopelijk mkan iemand mij hiermee helpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 50412

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: