My first college week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu My first college week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

My first college week

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

05 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste week als “American student”… Ik zeg: American football, de Wal-Mart, de Grand Caynon, een hypnotiseur, bergje op bergje af en natuurlijk hele interessante lessen!?

Om maar bij het begin te beginnen, de Grand Caynon. Moest er erg vroeg uit (half 6 is zeker niet mijn tijd) maar het was het helemaal waard. De Grand Caynon ligt ongeveer 1,5 rijden vanaf Flagstaff. Een super mooie rit door de woestijn en bergen. De eerste stop was bij een Imax studio voor een hele gave film over de Grand Caynon en de Colorado river. Ondanks het vroege tijdstip, was iedereen klaarwakker en klaar voor de real-life experience.

Samen met Elles, Margot, Gerwin en Rik ben ik bij:
* Mather Point
* Yavapai Point
* Bright Angel Lodge
* Grandview Point
* Desert View
geweest. Eigenlijk was het de hele dag alleen maar foto’s maken. Het ene viewpoint is nog leuker dan de ander. Bij Bright Angel Lodge met z’n 5-en gaan lunchen, wat erg gezellig was! Hier ben ik samen met Elles en Margot (de ‘mannen’ gaven de voorkeur aan een koud biertje…) een stukje naar beneden de Caynon ingelopen. Een stukje maar want helemaal naar beneden en weer omhoog zou meer dan een dag kosten. Maar het kleine stukje naar beneden was wel goed voor nog meer leuke foto’s.
Het was echt een hele leuke dag, nog beter dan vorig jaar, alleen de volgende keer ga ik toch zeker weten een hiking maken. Beetje rondwandelen en met een bootje raften op de Colorado river.

Toen we terug waren op de campus, was het tijd voor de roommate-meeting. Vandaag zou iedereen zijn of haar roommate krijgen. Dus na een kwartiertje ging overal de telefoon met de vraag “hoe is die van jou???”. Mijn roommate is Tasia. Een typisch Amerikaans meisje uit Phoenix. Met typisch bedoel ik: klein, ietswat aan de zware kant, een obsessie voor de televisie en anti-sport. Maar ze is wel erg aardig en wil me alles uitleggen, bovendien heeft ze een magnetron en een televisie die ik ook mag gebruiken. De televisie natuurlijk alleen als zij niet kijkt…

En zondag avond was het dan zover. In de schouwburg van de NAU (ja, ze hebben hier alles) kwam de grote, enige, echte hypnotiseur CJ JOHNSON!!! Een geweldige show, waarvan Margot en ik achteraf spijt hadden dat wij ook niet het podium op zijn gerend. Aan het begin mocht iedereen die zich wilde laten hypnotiseren op het podium komen. Nou toen werden ze echt helemaal gek. Zo’n 45 mensen stonden op en stormde het podium op voor een plaatsje.
Nadat ze allemaal gehypnotiseerd waren, dat was overigens heel apart om te zien, liet CJ Johnson ze van alles doen. Micheal Jackson kwam voorbij, een meisje dat dacht dat de Kon-fu kampioene was, een bachelor show en nog veel meer. De leukste was een jongen die dacht dat ie Steve Irvine was. De Australische krokodillen man. Eerst heeft ie een echte opblaaskrokodil gevangen waarna CJ Johnson deze veranderde in zijn vriendin Teri. Waarop de jongen de opblaaskrokodil besprong, heftig begon te zoenen en hem(haar!?) denkbeeldig begon uit te kleden vol overgave…
Het was echt heel apart om iedereen zo ‘vrij’ te zien doen terwijl ze er zelf geen enkel benul van hadden.

Daarna werd het maandag tijd voor het echte werk. Nu heb ik op maandag alleen maar Pilates lessen dus de eerste dag was heerlijk ontspannend. Dinsdag werd het pas serieus. Heb in het totaal 6 vakken, waarvan Pilates er dus ook een is. Ik krijg hier aan het einde van het semester serieus studiepunten voor!
Daarnaast volg ik:
* The future of communication (de naam zegt het al)
* Race, gender en media (over racisme, seksisme en classisme in de media)
* Feminist studies (over 101 feministische theorieën)
* Contemporary theatre (het analyseren van plays als Brecht, O’Neill en Vogel)
* Mass communication and human behavior (over wat de invloed van de media is)

Tussen alle lessen en het eten door redelijk vaak naar de Wal-Mart, Target en Safeway geweest. Een aardige mevrouw bij de Target herkende ons en vroeg al of we iedere dag naar de Target gingen… Maar ja, ik kon niet alles meenemen en wil toch ook wat te eten hebben en shoppen is niet de vervelendste bezigheid. Maar nu ben ik gelukkig helemaal uitgeshopt voor een heel semester (heb van alles gekocht van een fiets tot een broodrooster) ook mede dankzij het limiet van mn creditcard… (sorry pap)

Donderdagavond voor het eerst in m’n leven naar een American Football wedstrijd geweest. Dat was echt super gaaf. We gingen met een hele groep internationale studenten naar The Sky Dome. Het eigen stadion van de NAU. Alles zit erop en eraan.
Eerst was er een groot live orkest dat allemaal liedjes speelde en samen met de majorettes allemaal figuren liepen over het veld. Natuurlijk ontbraken de cheerleaders en mascottes ook niet. Mensen hadden ons van tevoren gewaarschuwd dat de Lumberjacks (de naam van het NAU team) erg slecht waren. Het zal vast door mijn aanwezigheid komen maar ze speelde best goed en wonnen met 52-13!

En ten slotte was er gisteren. Gisteren hadden we een trip met internationale studenten naar Sunset Crater, Wupatki Ruins, The Mall and Walnut Canyon. En tja wat zal ik zeggen… De Sunset Crater was een echte krater met allemaal zwarte grond erom heen, de Wapatki Ruins waren echte ruïnes van de indianen(?) en de Walnut Caynon was ook een echte Caynon… Het was dus allemaal niet zo bijzonder als je de week ervoor naar de Grand Caynon bent geweest. Maar gezelligheid boven alles, het was dus wel weer een top dagje Amerika.

En dan nu het allerbeste nieuws; dit was het weer voor deze keer! Het was een redelijk lang verhaal maar zo goed als compleet!

KUS

En voor al die mensen die zo geinteresseerd zijn in mijn liefdesleven (en dat zijn er om een vreemde reden nogal veel) jullie zijn echt allemaal de eerste die het horen!

  • 05 September 2005 - 06:34

    Je Scheet:

    Leuk meisje die met 't hoedje... x-je

  • 05 September 2005 - 09:02

    Flex:

    Poppedop,
    Volgens mij heb je gewoon vakantie een half jaar lang?? Wel vet! Ik begin nu ook weer met m'n laatste colleges.. En (jawel!) Ik mag weer drinken sinds zaterdag!!!
    Kus Flex

  • 05 September 2005 - 10:35

    Marie-Claire:

    waarom hebben wij geen pilates-les in Breda??!!

  • 05 September 2005 - 18:51

    Richelle:

    JEETJE FLEUR! Wat heb jij het gaaf daar zeg... ik ben ook echt niet een klein beetje jalours hahahaha. Ik kan begrijpen dat de studie er een beetje bij inschiet!!! Ik hoop snel weer wat van je te horen. Kus

  • 07 September 2005 - 17:08

    Zus:

    Hee lieverd, wat een coole dingen ben je daar aan het doen!En ja, dat liefdesleven daar heb ik wel heel veel interesse in dat snap je! Maar aan je reactie te zien, is er niet veel spannends te vertellen.. (OF TOCH WEL?!) Ik ga je even een mailtje sturen, want dit kan iedereen lezen, dus check je mail even! Dag kanjes, geniet ervan! dikke kus

  • 08 September 2005 - 20:22

    Ineke Becht:

    Hee, Fleur.. als ik dit allemaal zie, weet ik maar een ding.. ik wou dat ik jong was. Geniet!
    Groetjes, ineke.

  • 14 September 2005 - 17:24

    Albert / Charla.:

    of je het naar je zin hebt
    hoeven we niet te vragen.
    profiteer maar van de tijd die je in amerika bent.
    heel veel plezier en we volgen je. GROETJES van ons allemaal.

  • 15 September 2005 - 15:46

    Je Aanstaande ;):

    hey hey, alles goed? leuk dat ik je weer wat vaker spreek, en je hebt ook veel te vertellen :P Ben wel erg jaloers op je hoor! zou d'r ook graag zitten.. Ga je binnenkort weer verhaaltje typen? Vind ze altijd wel leuk! Nou spreek je hopelijk gauw weer en veel plezier nog!! Doehoeggg KUS

  • 18 September 2005 - 23:12

    Vandenberg_marjo@hotmail.com:

    hai die fleur.
    ik kan op mijnwerk even op internet Dus heb ik je site bezocht Erg leuk hoor. Ik op die ene foto je vriendje of is dat zomaar. Hoe gaat het verder met je. heb je mijn sms gehad .Hier gaat alles zijn gangetje myrthe heeft gelukkig weer zin in haar studie Zij kan ws een kamer krijgen in Utrecht. morgen gaat zij kijken en dan maar afwachten wat ze doet Ik kan me goed voorstellen dat ze op kamers wil Maar ik zal haarvecht wel ontzettend missen. daar tegen over staat dat ik dan gezellig bij haar op de koffie ga. Lijkt me ook wel gaaf hoor. en als het haarniet bevalt is ze toch zo wer thuis Niet dan. Zeg lieverd jou mis ik natuurlijk ook heel erg. Zodra je terug bent gaan we samen shoppen en heel veel bijkletsen.
    lieverd ik ga weer werken Zodra ik even tijd heb schrijf ik of mail ik effe. jij een dikke knuffel en ik hou heeeeeeeeel veel van je Kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 50424

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: