The American Way - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu The American Way - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

The American Way

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

19 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Inmiddels zit ik er na een maandje States al lekker in; heb al meer pizza op dan de gemiddelde Nederlander in één jaar, eet wat donuts voor het ontbijt samen met een lekker slootje Starbucks koffie.

Twee weken geleden alweer, een uiterst leuk feestje gehad. Laten we zeggen dat ik m’n ogen heb uitgekeken… Vincent en Jeroen waren beide jarig geweest en hadden besloten dat in Amerikaanse sferen te vieren. Dus werd het (off-campus) appartement van Ingmar en zijn girls omgebouwd tot party-place. Muziek lekker hard aan, meiden die van het balkon gillen en heel veel drank. Om de traditie hier niet te breken kwam ook de politie nog eventjes ‘gezellig’ langs. Maar dat mocht de pret niet drukken dus zijn we bij de buren verder gegaan. Met een compleet omgebouwde bar-kamer en trechters waardoor je je drank naar binnen kan laten lopen (zie foto’s).

Vorig weekend was het tijd voor ons (Margot en ik) ukkie’s om mee uit te gaan met de rest van de bende. Onder de 21 ben je hier hulpeloos verloren in het uitgaanscircuit. Alle bars en discotheken zijn verboden terrein net als de drank die daar geschonken word. Behalve dus op zaterdag in de Boardwalk, dachten we… Bij binnenkomst werden Margot en ik via de rechter ingang binnengelaten en de rest via links… Er viel nog nergens een kwartje! Wat bleek, hing er binnen een enorm net welke de bar verdeelde in twee delen. Eén voor mensen onder de 21 en één voor ‘underaged’ mensen. De bar zat natuurlijk aan de kant van de 21+ en als ‘underaged’ persoon mocht je niet aan de andere kant komen en je kon dus nog geen cola halen. De mensen die wel 21 waren, hadden een bandje om zodat die van kant naar kant konden lopen, de dansvloer zat aan de ‘underaged’ kant… Dat was onze redding. Onze redding dat we er een half uur zijn gebleven ipv een halve minuut. Wat zal ik erover zeggen, de Amerikaanse stijl van dansen is heel apart. Zachtjes uitgedrukt. Het is een soort combinatie van seks, heel hard bewegen op muziek, zoveel mogelijk laten zien van je ondergoed en proberen heel geil te kijken.

Gisterochtend was het weer bikkelen. De wekker ging om 5.15, het was nog donker buiten en mn droom was ook nog niet afgelopen. Maar het was tijd voor de volgende expeditie in het land van de onbegrensde mogelijkheden. Met een oude, gele schoolbus 3 uur lang hobbelen, naar Lake Powell. De eerst een stop was bij Cameron. Een Indianen winkel, een tank station en wat toiletten. Na nog een stop bij de supermarkt, was het tijd voor de eerste highlight, Glenn Caynon Dam. De op één na grootste dam van Amerika. Alleen de Hoover Dam is groter. Na een rondleiding van een uur door de hele dam was het tijd om verder te gaan naar Lake Powell. De Glenn Caynon Dam ligt al aan het meer maar we moesten nog een stukje verder voor het strand.
Dit was ook het punt waarop we erachter kwamen dat we iemand hadden ‘achtergelaten’ bij de vorige stop. Een Russisch meisje, waarvan niemand had opgemerkt dat ze vermist werd in de bus. Heel erg sneu want nu moest zij de hele dag wachten tot we haar weer terug gingen ophalen aan het einde van de dag. Dat wil zeggen van ongeveer half 8 ’s morgens tot half 5 ’s avonds…
Maar goed, inmiddels waren wij aangekomen bij Lake Powell. Bij een soort van haven was een strandje waar iedereen uit de kleren ging om een duik te nemen. Euhm ik trouwens niet. Ik heb heerlijk op het strand liggen slapen en naar een muziek liggen luisteren en een beetje om me heen liggen kijken. Het was zo mooi. Een heel blauw meer (de kustlijn van Lake Powell is 3150 kilometer lang, dat is langer dan de Amerikaanse oostkust) midden in de woestijn tussen alle caynons. Er was geen dorpje of stadje te bekennen maar overal op het meer zag je bootjes.
Na 2,5 uur was het weer tijd om terug te hobbelen. ’s Avonds heerlijk uit eten geweest bij de Dara Thai met z’n allen. Dat wil zeggen met 11 mensen, aan twee tafels en iedereen die vraagt hoe spicy je je eten hebt gekozen. Je kan hier namelijk kiezen van 0 tot 5, hoe spicy je je eten wil hebben. Na de vorige keren voor 3 en 4 te hebben gekozen, was het gisteren tijd voor nummer 5. Nou het was behoorlijk spicy, maar wel weer errug goed!!!

Volgende week naar Las Vegas met Rik, Gerwin, Margot en Elles! En dan een tripje naar San Diego en San Francisco plannen. Allemaal leuke dingen.
O ja, met de studie ook alles onder controle!

Hou van jullie!

  • 19 September 2005 - 00:53

    Margot!:

    Nice pic's!! xxxx

  • 19 September 2005 - 08:05

    Iwan:

    ey, leuk weer zo'n verhaaltje.. en zo te horen vermaak je je nog steeds prima! wel jammer dat je nog geen 21 bent *of 40 ;)* maar geniet er nog maar ff van! Dikke kus

  • 19 September 2005 - 15:52

    Flex:

    Jaloers is het juiste woord van mijn zijde denk ik.. Fix ff een fake ID!!
    Kusss

  • 22 September 2005 - 10:30

    Myrthe!:

    Hee Lekkertje!
    Wat een verhalen weer zeg, smullen...Blij dat je me pakketje hebt ontvangen, krijg ik ook nog wat van je terug?! Binnekort weer ff bellen schat! veel plezier & hou van je.. dikek kus

  • 22 September 2005 - 16:00

    LAURA:

    HEE LIEFIE
    Hoe is tie? Ik mis jou!!!
    Zo te zien heb je het erg naar je zin! Hoe is het met de boys? Martijn is weer terug uit Russia dus ik ben weer happy, niet dat ik me niet vermaakt heb hoor ;) Geloof mij er is goed voor me gezorgd.
    Nou maak nog even veel plezier.
    DIKKE KUS van lau

  • 13 Oktober 2005 - 02:53

    Marjo:

    leuk hoor feestbeest

  • 27 December 2005 - 17:45

    Imke:

    Hallo!!! per ongeluk kwam ik op je pagina en echt super leuk om over flagstaff te lezen!!! ik ben er in mei en juni ook geweest met school. Hebben les gehad in the communication building op de nau!!
    Zaten in dorm: mountain view.. ik wil zo super graag terug!!
    is het nog steeds zo lekker weer?? Ben je daar op stage ofzo??

    sneakyimke@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 50423

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: