Viva Las Vegas Baby - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas Baby - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas Baby

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

27 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

VIVA LAS VEGAS!!!

Las Vegas, de enigste staat waar gokken, hoeren en alcohol op straat gewoon mogen. Een klein paradijs midden in de woestijn. Waar New York, Parijs en Luxor op loopafstand naast elkaar liggen. Een stad die je vanuit de ruimte ziet, zoveel lichtjes dat er zijn… Erg lang getwijfeld werd er niet toen het voorstel kwam om Margot d’r verjaardag in Las Vegas te vieren; wij gingen naar Las Vegas!!!

Donderdagavond begon het feest al. Margot had een grote Strawberry Shortcake bestelt, wat bakken ijs en frisdrank om alvast in de stemming te komen voor het weekend. En natuurlijk om alle cadeautjes in ontvangst te nemen van iedereen die niet meeging naar Vegas. De taart was erg lekker, alleen jammer dat je mond nogal groen uitsloeg en de tandarts waarschijnlijk wat werk heeft mocht je dit vaker dan 1x per maand eten. Maar dat mocht de (voor)pret niet drukken. Heb gewoon nog een keertje extra tandpasta op mn tandenborstel erop gedaan!

Vrijdagmorgen was het weer vroeg opstaan, nog steeds niet echt mn favoriete onderdeel, maar dit keer voor het goede doel. Rik en Gerwin hadden een mooi autootje geregeld en de deuk zat er al in. Dus toen we allemaal om 9 uur onze spullen hadden ingeladen, een achterklep vol voor 2 nachtjes(?!?), konden we eindelijk vertrekken. Rond half 1 was het tijd voor onze eerst stop, bij de Hoover Dam. De grootste dam van Amerika. Wanneer deze breekt lopen er 3 staten (gedeeltelijk) onder water. Ook zijn hier scènes opgenomen voor films als James Bond enzo.

En toen was het 5 zakken worteltjes later en waren we eindelijk bij Howard Johnson, Las Vegas Boulevard! We zouden met zn 5’en (Rik, Gerwin, Elles, Margot en ik) een kamer delen. Eentje zou er op de grond moeten slapen maar als echte studenten hadden we dat er graag voor over. Overigens heb ik niet op de grond geslapen, dus das helemaal makkelijk praten!
Nadat we weer een beetje fris en fruitig waren gingen we op pad. Eerst naar Circus Circus, waar de eerste dollars in de automaat werden gegooid en toen naar het Venezian. Een soort mini Venetie in de vorm van een hotel. Compleet met een rivier met gondels erop waarmee je ‘rondvaarten’ door het hotel kan maken. Ook heb je hier een waar shopping center langs alle kanaaltjes. Dior, Prada, Gucci alles is hier vertegenwoordigend. Net als BN’ers. Sta je in het Venezian in Las Vegas, verwacht je toch op z’n minst Brad Pitt, Oprah of Beyonce tegen te komen… Wie komen wij tegen? Adam Curry. Na een kort praatje van onze kant (“He Adam jongen hoe is ie nou?”) en een alleraardigste glimlach van zijn kant, was onze dag ook weer helemaal goed.

Eten staat niet zo heel erg hoog op het verlanglijstje in Las Vegas, aangezien gokken de main activity is. Dus zijn we heel Amerikaans bij het buffet in Circus Circus gaan eten. Hier word je door Aziatische vrouwtjes met vlaggetjes naar je tafel gebracht, waarna je zo vaak langs het buffet gaan schuiven als je wilt.
Buiten was inmiddels het echt Las Vegas al begonnen; het was donker en alle lichtjes waren aan. Ziet er toch gelijk heel anders uit. Dus na een snelle kleren wisseling was het tijd voor de volgende ronde hotels. De eerste stop was dit maal bij Treasure Island. Waar voor het hotel een hele show werd gegeven, compleet met twee piraten schepen, vuur, kanon schoten, muziek, piraten en piraterinnen?!
Hierna wilde we met z’n allen ergens gezellig een barretje in duiken. Ons was vertelt dat dat hier ook kon als je onder de 21 was, maar helaas. Margot en ik kwamen nergens binnen. Dus na 4 clubs en 7 hotels zijn we rond 4 uur ons bedje maar gaan opzoeken. Gelukkig duurde het slechts 45 minuten voor de rest kwam. Zij waren natuurlijk heel erg stil, dus ik hoefde ook helemaal niet te schreeuwen of ze misschien een steekje los hadden om mij wakker schreeuwen ’s nachts om 5 uur!??

De volgende morgen had iemand bedacht dat 9 uur een beste tijd zou zijn om op te staan. Waarop Elles, Gerwin en Margot een ontbijt hebben gescoord bij de Ihop. En ik me nog een keer heb omgedraaid. Gelukkig lag Rik ook nog in comateuze toestand en hoefde ik er pas om 11 uur uit. Waarna we ons tegoed hebben gedaan aan een dagje shoppen. Van de mall naar de outlet, van voor naar achteren en weer terug. Toen we om half 7 praktisch iedere winkel hadden gezien en natuurlijk ook aardig wat kleren hadden ingeslagen, kwamen de mannen ons ophalen. Zij waren al eerder afgehaakt, wat achteraf onze redding is geweest anders hadden we in de auto moeten slapen. We hadden namelijk voor half 12 onze kamer moeten betalen. Maar ja toen waren we er niet. Dus hadden de schoonmakers al onze spullen bijeengegrepen en alles in de tassen gestopt, waarna ze het allemaal buiten hadden gegooid. Gelukkig waren Rik en Gerwin net op tijd zodat onze kamer niet weg was. En hebben ze alles weer terug in de kamer gesleept. Waarna het ff zoeken was naar je eigen spullen, zo vond ik mijn BH bij Rik in de tas en Elles d’r schoen bij Margot.

’s Avonds gingen we allemaal lekker chique in het zwart. Ik had mn zwarte jurkje bij me, Margot had er een gekocht in de mall en Elles had ook wat zwarts in Margot d’r tas gevonden. Eerst gingen we super lekker bij een Spaans tapas tentje eten. Waarna we helemaal in Spaanse sferen verder gingen naar ons einddoel, de Piano Bar. De avond ervoor waren Rik, Gerwin en Elles hier al geweest en het was er helemaal fantastisch. Er stonden twee piano’s die tegen elkaar speelde. Iedereen die graag een liedje wilde horen, kon dat op een briefje schrijven en dat samen met de hoeveelheid geld dat ie ervoor over had neerleggen. Diegene die het meeste geld bood, zijn of haar liedje werd dan gespeeld. Maar als er dan bij de piano tegenover meer geld lag, stopte het liedje abrupt en werd de volgende ingezet. Wij konden niet achterblijven dus hebben wij ook een liedje gekocht ‘Sweet Home Alabama’. Zo gaaf, iedereen blèrt en danst dan mee in de zaal. De bedragen werden inmiddels ook steeds hoger en hoger tot de 140 dollar voor een country liedje. 140 dollar voor een liedje, daar ging dus niemand over heen. Ook wij niet!
Toen deze tent sloot heb ik samen met Elles nog even een koude ‘duik’ genomen in de fontein bij Venezian. Was erg leuk, maar helaas stond de taxi te wachten dus ging de duik verder in de badkamer van het hotel.

Zondag, de laatste dag alweer. Deze dag hebben we eigenlijk alleen maar gebruikt om alles te zien wat we de vorige dagen zijn misgelopen. New York New York, Luxor, MGM en nog veel meer hotels. Ondertussen waren de kaartjes van de digitale camera’s al behoorlijk vol aan het lopen dus moest er door sommige iets rustiger aan worden gedaan met het klikken. Nog maar een keertje terugkomen voor de rest van de foto’s te maken.
Na ’s avonds de meest smerige hamburger ever bij de Denny’s gegeten te hebben, was het tijd om naar huis te rijden. Ik zat derde rang, dat wil zeggen zo ongeveer in de achterklep op de derde bank, waardoor ik wel een hele rij voor mij alleen had. Ongeveer 4 uur later ontwaakte ik net als Elles en Margot. Maar gelukkig waren we zo wakker, het was weer lekker koud in Flagstaff (Las Vegas 35 graden en Flagstaff ongeveer 15 graden snachts). Maar m’n bedje was gelukkig wel heerlijk warm!

Het was echt een waanzinnig weekend. Voor herhaling vatbaar dus pa, als je komt in november, rijden we er ook wel effies langs!

Ga nu slapen, er moet nog heel wat ingehaald worden. Bedankt voor alle lieve reacties, mailtjes enzovoorts. En voor de echte post kaartjes, welke natuurlijk ook meer dan welkom zijn. Waarbij een plaatsje op mijn kast-of-fame en een kaartje terug gegarandeerd zijn!

Dikke kus voor jullie!

Fleur

NAU Post Box 08209
Flagstaff, AZ 86011
USA

• 27 September 2005 - 08:07

Flex:

Schattepatat!
    Leuke foto's! Wat is je record met aantal refills bij de Mac???!!!
    Kusje

• 27 September 2005 - 21:12

Uggie:

mooie foto's hoor BIGGIE! Ga nu naar de Target om er een paar aftedrukken!! Kusje

• 28 September 2005 - 13:38

Milou:

Ha Fleur,

klinkt wel weer leuk allemaal! Have fun!!

Groetjes Milou

• 28 September 2005 - 18:16

Papa:

ik ben wel niet veel thuis ,na 3 weken thailand ,een week thuis ,en dan 4 weken libya ,maar ik ga graag op jou uitnodiging in .
    en kom er aan fleur .
    dikke kus en knuffel papa

• 05 Oktober 2005 - 14:02

Lau:

Hee fleur,
    Wat maak jij een leuke dingen mee he. Ik ben helemaal jaloers op jou!!!
    Nou ik ben ondertussen 21 geworden en heb je wel gemist, maar dat weet je al. Wel ontzettend gaaf dat je belde! Nou ik ga weer verder. Groetjes en veel plezier.
    KUS LAU

• 05 Oktober 2005 - 14:24

Hazel:

Hey lieve Fleur!

Klinkt allemaal heel leuk daar! İk zit nog steeds in Turkije en heb het ook nog uitstekend naar mn zin! Hoop jesnel weer isop msn te spreken!

Kus hazel

• 07 Oktober 2005 - 14:30

Tessa Van Den Berg:

Hey Fleurtje!Echt gaaf dat je in The VS bent joh!Kan je me je mailadres doorsturen...,dan kunnen we een keertje mailen?!(mijne is:tessa3a@hotmail.com)Have a nice day! Kus Tessa.

• 10 Oktober 2005 - 06:49

Marjo:

leuke foto's en het ziet eruit asls een geweldig feest

• 14 Oktober 2005 - 00:55

JJJJeeeeee:

nog steeds in de VS aan het feesten

• 18 Oktober 2005 - 21:23

Hill Van Den Heuvel:

hallo fleur
    een leuke site hoor
    en ik hoef niet te vragen of je het naar je zin hebt hoor,dat zie ik aan je mooie smile al.
    heel veel groetjes uit hedel van andre en mij.

• 24 Oktober 2005 - 09:18

Andre:

ik hoop dat het heel goed met je gaat

• 27 Oktober 2005 - 13:19

Suusje:

He Fleur,
    Alle lange tijd geen spannende verhalen meer! Je maakt toch nog wel wat mee of niet?
    Enjoy en tot snel.
    Liefs X