Marilyn Monroe vs de duivel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Marilyn Monroe vs de duivel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Marilyn Monroe vs de duivel

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

31 Oktober 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het heeft even geduurd maar ben weer helemaal terug. Het wordt er alleen niet makkelijker op om een maand USA te beschrijven…

Het tweede weekend van oktober, Family weekend. Aangezien het voor ons als buitenlandse studenten een beetje moeilijk en duur is om je hele familie hiervoor te laten overkomen, waren we gestrikt om als vrijwilliger te werken tijdens de Casino Nite. Tijdens het Family weekend komen de ouders van de studenten naar de campus om vervolgens langs allerlei activiteiten te gaan. Waaronder dus de Casino Nite, om hier wat geld uit te geven dat direct ten goede kwam aan de scholarships van NAU.
Na gestrikt te zijn als Blackjack dealer, moest er nog even geleerd worden hoe het is om een dealer te zijn. Maar daar hadden ze een oplossing voor, namelijk een training. Tijdens de training, die maar liefst 1 uur (!) duurde, hadden we de kans om het hele spel te begrijpen. Dat viel dus behoorlijk tegen. Het idee is om zo dicht mogelijk bij de 21 te komen zonder dat je erover heen. Natuurlijk kan je in een uur geen Blackjack dealen leren dus hebben we de hele week met z’n allen geoefend in de Java.com en in de dorms onder het genot van een biertje.
En toen was het eindelijk zo ver, Casino Nite. Eerst kregen we als een “heerlijke” maaltijd aangeboden, als een soort compensatie voor het feit dat wij als vrijwilliger wilde werken. Net als een paar lootjes voor de loterij later die avond. Een vriend van Gerwin was er die week ook en wilde graag Blackjack dealen en ik wilde wel ruilen… Dus zo gezegd zo gedaan. Ik vind Blackjack echt leuk hoor, maar alleen als ik het zelf mag spelen. Maar goed ik werd dus ergens anders ingezet, eerst mocht ik lootjes gaan verkopen aan de mensen die er rond liepen. Vreselijk werk want moest iedereen lastig vallen met de vraag of ze misschien wat kaartjes van me wilde kopen. Maar gelukkig was ik zoooo goed, ik had 1 lootje verkocht in 2,5 uur, dat ik promotie kreeg. Ik mocht bij de jassen zitten. Hier was ik nog beter en heb 0 jassen opgehangen of teruggegeven. Gelukkig had de rest het wel helemaal naar z’n zin en maar waren ook zij blij dat het 23.30 was…

Ook heb ik nog op een verloren zondag avond heerlijk gegeten bij een Amerikaanse familie een paar dorpen verderop. Aan het begin van het schooljaar had ik me aangemeld voor een internationale familie. Dit zijn families die het leuk vinden om in contact te komen met internationale studenten en om leuke dingen met ze te doen. Dat vind ik ook wel leuk, de echte Amerikaan leren kennen. Samen met een Zwitser, een Franse, een Chinees, een Japanner en een Zweed mocht ik dus de mensen gaan eten die dat hele gebeuren regelen. Nadat een half uurtje rijden kwamen aan bij hun vakantiehuisje, ze wonen eigenlijk in Phoenix, keek ik m’n ogen uit. Een super lief en schattig huisje midden in de bossen met 4 slaapkamers en 3 badkamers, een hele grote woonkamer met keuken en een overdekte waranda, zoals je ze ook in de films ziet. Echt alles in het huis klopte zoals je in de films ziet. Van die zoete bloemetjes en tierelantijntjes overal! Zij had heerlijk voor ons gekookt, een Mexicaanse maaltijd met een citroen taart na. Was echt heel erg leuk vooral omdat je met mensen bij elkaar bent van over de hele wereld. Allemaal cultuur verschillen, zo was het Chinese meisje al getrouwd, had een zoon van 7 en zat ze te vertellen hoe de regering geboortes reguleerde in China.

En dan was er gisteren, Halloween-night. Maandag is het officieel pas Halloween hier in Amerika maar gisteravond/vanacht waren alle feestjes. Echt overal waren feestjes en iedereen loopt van feestje door naar het volgende feestje. Overdag waren Elles, Margot, Katrina, Miriam en ik eerst wezen shoppen in Phoenix. Er moesten winterjassen en dus ook een Halloween-outfit worden gekocht. Ik had een prachtige blonde pruik gekocht, met een duivel set en rode lipstift. Het stelde niet echt iets voor het was meer een combinatie van Marilyn Monroe, de duivel en mn eigen fantasie. Helaas hadden Elles, Katrina en Miriam geen zin meer in het feestje dus gingen Margot en ik samen. Margot had een fan-tas-tisch-e pompoenen outfit gekocht. Ze zag er vreselijk komisch uit.
Eenmaal aangekomen bij het feestje, van 4 andere Nederlanders die off-campus wonen, was het al een grote bende. Er liepen terroristen rond, Tiger Woods, bananen, pimps, hoeren, hippies. Het was een grote bende. Met wat fusten bier en m’n nieuwe blonde look werd het steeds gezelliger. Het dak ging eraf samen met mn kleine pumpkin Margot! Zie ook de foto’s!

Nou dat was het weer voor deze keer. Ben nu druk bezig voor Thanksgiving. Waarschijnlijk wordt het een paar dagen naar San Francisco. En natuurlijk volgende week als m’n pa komt, Las Vegas!

Dikke knuffel & kus

• 31 Oktober 2005 - 08:17

Suusje:

Goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Go girl.
    Liefs en dikke X

• 31 Oktober 2005 - 09:48

Amina:

hahaha zo ken ik je weer fleur!!!! have fun.

kus

• 31 Oktober 2005 - 13:08

Richelle:

O Fleur, wat zie jij er grappig en anders uit op die foto's haha, inderdaad Amina zo kennen we Fleur weer! Dikke kus ri

• 31 Oktober 2005 - 15:59

Mam:

ha Roosje . het ziet er weer gezellig uit. En het staat je goed houden zo liefs mam

• 31 Oktober 2005 - 20:43

Lau:

Hee wat een wijze outfit fleur. Als jij terug bent organiseren we ook zo'n verkleedparty!!
    PS ik ga niet naar Londen.
    KUS

• 31 Oktober 2005 - 22:48

Lil' Pumpkin:

BIGGIE... die foto -> zal Rik blij mee zijn! Maar leuk die foto met je nieuwe vriendje.. aka afro #1 aka Herbie Farmer! C U SOON! U R A Q T ;-)

• 01 November 2005 - 12:47

Papa:

nog 1 week dan ben ik bij je ,kijk er naar uit om je weer te zien .
    kus van mij en van gemma

• 01 November 2005 - 12:50

Oma Van Den Berg:

je krijg van mij een dikke kus ,en dat je maar weer vlug thuis kom , ik mis je
    en nog bedankt voor de kaart

• 05 November 2005 - 10:00

Zusje Lief:

Hee moppie, wat heb jij het zwaar zeg zo te zien! allemaal feestjes ja dat is zwaar... Papa is bijna bij je, hij kijkt er echt naar uit! Ik moet ff hard leren heb volgende week tentamens, maar komt goed! Trouwens.. moet ik nog dingen aan papa meegeven voor jou? En 450 euro betalen als ze stage voor je regelen dat is echt oplichterij! Dikke Kus geniet ervan lieverd! lofejoe

• 06 November 2005 - 12:28

Hilly Van Den Heuvel:

hallo fleur
    nou je hebt het nog steeds naar je zin ,zie ik wel.
    en een leuke outfit hoor
    gr. hilly en andre

• 10 November 2005 - 16:51

Saskia:

He fleurr!! Leuk die verhalen van je en je pakje staat je goed! hahah kus