Vader-dochter week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Vader-dochter week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Vader-dochter week

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 November 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Even een korte up-date van vorige week samen met m’n vader. Woensdag 9 november, Nortwest Airlines 67 uit Detroit landt… met m’n papa! Samen met Elles en Margot voor de hele dag een auto gehuurd om ’s avonds m’n papa van het vliegveld in Phoenix op te halen.
Na smorgens eerst een auto te hebben opgehaald bij Enterprise, was het tijd om aan de trip naar Phoenix te beginnen. Ik had de kleinste auto bestelt, “helaas” hadden ze deze niet meer, dus kregen we een hele nieuwe minivan mee. Compleet met dvd-player erin.
Na ongeveer 3,5 uur gereden te hebben en 5 plas stops gemaakt te hebben, waren we eindelijk in Phoenix. Kon ik ook eens met eigen ogen de ASU bekijken. Een mega grote universiteit midden in Phoenix, met 60.000 studenten. Na hier wat te hebben rondgedwaald was het eindelijk tijd om ons te verplaatsen naar het vliegveld. Helaas had het vliegtuig 45 minuten vertraging dus moesten we even wachten. Maar in de tussentijd samen met Margot een stuk of 100 foto’s geschoten; op de bagagekarretjes, op de bagageband… En toen om 6.40 was ie daar eindelijk. Samen met een hele berg met lekkere cadeautjes zoals pepernoten, taai-taai, chocoladeletters, chocolademunten en natuurlijk DROPJES!!! Toen snel naar huis gegaan en het hotel opgezocht.

Na donderdag eerst een lesje communicatie te hebben gevolgd was het tijd om meneer Van den Heuvel de campus en een stukje Flagstaff te laten zien. Maar natuurlijk eerst uitgebreid ontbeten/gelunched met een heerlijk tortilla met kaas, mmm. Daarna de hele dag rondgelopen en alles laten zien, van de Wal-mart tot de MacDonalds.
Daarna was het tijd voor de grote voorstel ronde. Samen met Elles, Margot, Gerwin, Rik en Eslam zijn we bij de Dara Thai wezen eten. Iedereen was moe van bij de Oregano’s eten (bijna iedere week) dus mochten we naar mijn favoriete restaurant! Na een heerlijk en super gezellig dineetje was het tijd voor een biertje op Gerwin z’n kamer…

Vrijdags was het veteranen-dag. Iedereen was dus vrij en de campus gesloten. Ik had bij Enterprise voor de verandering weer eens een auto gehuurd. Nu alleen voor 5 dagen. Alweer de kleinste, maar dit keer werd ik goed ge-upgrade (ze gaan me nu kennen daar) naar een Nissan Titan V8 5.6!!! Echt een reusachtig auto. Net een tank. Papa had natuurlijk de dagen van z’n leven. Een beetje rondrijden in de grootste en zwaarste auto die momenteel in Amerika op de markt is(?!) (zei iemand).
Daarna eerst naar Sedona geweest. Gelukkig was Fleur er pas 3x eerder geweest en wist ik de weg! Sedona is een soort Indianen dorpje. Voor de Amerikanen is dit hun geschiedenis. Cultureel-verantwoord bezoekje dus. Hierna zijn we doorgereden naar Jerome. (Eerst nog wel een “kleine” stop gemaakt bij de Mall voor wat “kleine” inkopen)
Jerome is een gost-town. Vroeger was dit een mijnwerkers dorpje, eenzaam op een hele hoge berg, maar door de recessie sloot de mijn en vertrok iedereen weg. Nu is het verlaten op wat winkeltjes na. En kan je de restanten van hun huizen bewonderen…
Eten hebben we ook helemaal in stijl gedaan. In Flagstaff bij de Black Tarts. Een grote loods met wat tafels, waar het personeel omstebeurten voor je gaat zingen. Erg leuk!

Zaterdag een zeer koud bezoekje gebracht aan de Grand Caynon. Was uiteraard weer erg mooi. Vooral toen de zon ’s avonds onderging en alles rood kleurde. Dit had ik nog niet eerder gezien de vorige keren.

En toen was het tijd voor het hoogtepunt: LAS VEGAS! Zondag ’s morgens vroeg vertrokken naar de gekke gokstad. Voor papa de eerste keer, voor mij alweer de derde keer. We hadden een lekkere grote kamer met 2x een twee-persoonsbed dus kon voor de verandering weer eens met mn voeten binnen boord liggen! In mn kamer is het matras niet gemaakt op mensen boven de 1.80. Natuurlijk zijn we de hele strip afgelopen en zoveel mogelijk hotels bezocht; de Venetizian met haar gondels in het hotel, de MGM met de tijgers, de fonteinenshow voor het Bellagio en nog veel meer.

Helaas moesten we dinsdag onze “tank” weer inleveren. En de laatste dag alles te voet doen. Het was echt bere-koud dus we hebben niet teveel meer gedaan. ’s Avonds zijn we samen met Eslam down-town wezen eten. Echt de beste steak ever op. Zoooo lekker was het. Nadat papa in het hotel nog wat had geslapen was het tijd om afscheid te nemen. Met de Greyhound bus zou hij om 1.15 naar Phoenix gaan, aangezien hij om 7 uur ’s morgens zou vliegen en dat net iets te vroeg was om hem weg te brengen. Er was alleen 1 probleempje: ik had me vergist met de AM en PM. Dus bleek dat het ticket dat ‘ie had voor 1.15 ’s middags was. En dat de laatste bus naar Phoenix al om 0.00 ging. Maar gelukkig deed het engeltje op mn schouder z’n werk goed en had deze bus vertraging… En kon ‘ie alsnog mooi mee naar Phoenix om 1.00.

Het was al met al een super leuke week! Nu een beetje bijwerken met school en dan is het donderdag hier Thanksgiving! Samen met Gerwin, Jeroen, Vincent, Miriam, Katarina en Ingmar ga ik dan woensdag eerst 3 dagen naar San Diego waarnaar we doorrijden naar Los Angeles om daar ook nog 4 dagen door te brengen in een waanzinnig luxe resort… Ik heb er zin in!!!

Tot snel, kus –x-

  • 20 November 2005 - 10:58

    Richelle:

    Jeetje Fleur, ik was al jalours, maar na zulke verhalen en foto's wat het er niet minder op. Echt heel erg gaaf!! Gelukkig nog een paar weekjes en dan gaan we weer feesten samen. P.s. ik hou je natuurlijk op de hoogte wat betreft mannenverhalen hier. Kus richel

  • 20 November 2005 - 17:06

    Laura:

    Hee Fleurtje,
    Leuk dat je paps er was. Ik heb eigenlijk ook wel zin om te komen. haha. Binnenkort zie ik je weer. Heb je mijn kaartje al ontvangen?? Kus Lau

  • 20 November 2005 - 18:28

    Mam:

    he die roos.
    het ziet erg weer heftig uit. Vlg mij heb je er weer een spetter-week van gemaakt Leuk hoor.

  • 21 November 2005 - 10:46

    Grote Zus:

    Hee Snoes wat een verhalen, ik heb heel veel aan jullie gedacht toen ik tentamens aan het maken was, en eigenlijk had mijn naam ook in dit stukje voor moeten komen.. Gelukkig duurt het niet meer zo lang voordat je thuis komt, geniet er nog maar even goed van! Dikste kus & tot snel popje, lofejoe

  • 21 November 2005 - 15:55

    Iwan:

    Hey fleurtje,
    leuk verhaaltje weer hoor! leuk om m'n toekomstige schoonvader ook eens te zien ;) Ben blij dat je je nog vermaakt en het was idd een TANK die bak! Nou geniet er nog even van he?! en hopelijk tot gauw!*gelukkig kom je binnenkort aardig wat kilometertjes dichterbij..*
    doehoegg ! liefs,
    Kus

  • 22 November 2005 - 19:32

    Papa:

    fleurtje ,hat was echt gaaf,onze week he ,jullie samen ,hele mooie dagen in san diego .
    en laat je niet gek maken door de jongens .
    liefs papa

  • 22 November 2005 - 19:34

    Oma Den Bosch:

    fleurtje,ik heb alle fotos gezien met je vader,erg mooie , veel liefs oma
    en nog bedankt voor de kaart

  • 23 November 2005 - 12:31

    Amina:

    fleurtje fleurtje .......na het zien van " een foto" weet ik wel wat je in ....ziet ....hahahha you go girl ..........erg cute!!!!

    luv ya

  • 05 December 2005 - 21:38

    Oom Jan:

    Geweldig Fleur ,samen met je vader een week op stap in de USA,Voor mij was dat februari 1995, met Sigrid in Chicago en omgeving, Sigrid wilde graag naar Elvis in Memphis, is er toen niet van gekomen, later ben ik er 2 keer geweest, alleen nog niet met Sigrid. Lieve Fleur geniet van het fantastische Amerika, met zijn geweldige mensen en de super natuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 50426

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: