Thanksgiving roadtrip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Thanksgiving roadtrip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Thanksgiving roadtrip

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 December 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Thanksgiving!

Thanksgiving, net voor de finals van het semester een paar dagen vrij. Dus geen betere remedie om even te ontspannen door gewoon een vette roadtrip te organiseren.
Dus vetrokken wij, Gerwin, Jeroen, Vincent, Ingmar(NL), Katrina en Mariam(DU) en natuurlijk ikzelf, woensdagmiddag in een prachtige rood Ford busje richting Californie! Klaar voor San Diego en Los Angeles.

Na een best lange zit (Tja waar je mee om gaat word je mee besmet zeggen ze!) van een uurtje of 8 kwamen we eindelijk aan bij ons hotel in San Diego. Nou ja hotel, het was een motel. Zon ranzig moteltje waar serial killers zich altijd schuil houden. Het enige positieve was dat we vlakbij Gaslamp District zaten, het uitgaansgebied van San Diego. Na daar ene beetje te hebben rondgekeken, was het even zoeken naar een Liquor store. Dit duurde even maar dankzij een zeer aardige agent(?) kwamen uiteindelijk bij een zeer aardig liquor store; midden in the getto. Compleet met security guard voor de deur, harstikke veilig dus!

De volgende morgen, ik leefde nog steeds, was het tijd om de rest van San Diego te ontdekken. Eerst naar de haven toe en je gelooft het niet maar ook hier waren de Japaners en Chinezen weer ruim vertegenwoordigt. Na een lekker kopje (zeg maar emmer) Starbucks koffie was het tijd om naar het strand te gaan. Aangezien het nog 25 graden, helemaal geen slecht plan.
’s Avonds in het Gaslamp district wezen eten. Het was ten slotte Thanksgiving dus geld speelde geen rol. Super lekker en decadent gegeten bij een Italiaans restaurant, met alleen maar Italiaanse obers... Ik zeg niks, haha!

Na ook m’n tweede nacht in het motel overleefd te hebben was het eindelijk tijd om naar wat beters te verhuizen. Na een heerlijk ontbijt bij de Ihop (International House of Pancakes) was het tijd om Los Angeles onveilig te gaan maken. Een vriend van Inmgar werkt in het 4-sterren Westin hotel in Pasedena, dus konden we daar tegen een heeeel aardig prijsje logeren. Goedkoper dan ons ranzige Pulp Fiction motel in San Diego! Dus konden we ons de volgende dagen heerlijk verwennen met een auto die voorreed, roomservice en een heerlijk zwembad met jacuzzi op het dak met uitzicht over Los Angeles.

Nadat we helemaal gesetteld waren gingen we uit eten in Bar Celona, een hippe tapas bar waarna naar The Union Cattle, een bar compleet met mechanische stier. Vooral de heren hebben zich hier uitstekend vermaakt met half naakte meisjes op de stier en onze serveerster Nicky die ze na een paar uur wel kon schieten met hun ranzige blikken en opmerkingen... Gelukkig hadden wij vrouwen ook niks te klagen en een hele goeie ‘sponsor’ gevonden voor onze drankjes.

Zaterdag was het tijd voor Universal Studios! Ik was er vorig jaar al geweest maar dat mocht de pret niet drukken. Natuurlijk weer alle leuke shows gezien, zoals Shrek 4D, Jurassic Park wildwaterbaan, de Back to the Future ride en The Mummy Return achtbaan. Ook erg leuk was de tour behind the scenes, over de set van Desperate Housewives, langs de orginele set van Hitchkock’s klassieker Psycho en ook een set uit War of de World ontbrak niet.

De volgende dag checkte we uit in de Westin Pasedena. Thijs had korting kunnen regelen in een 5-sterren hotel in Hollywood. Eerst hebben we een hele tour gemaakt door Beverly Hills. Echt niet normaal de huizen daar. Overal zie je te grote huizen en bijna nog duurdere auto’s.
Daarna door naar Hollywood, the walk of fame, om “over de sterren te lopen”. Ook hier was ik al geweest, dus wist ik al dat het helemaal niet luxe zou zijn en dat je er voornamelijk toeristen winkels vind. Omdat Gerwin en Jeroen eerst nog even Thijs gingen oppikken, ging de rest alvast naar het beroemde uitzichtpunt om wat foto’s te maken. Toen iedereen eindelijk elkaar weer had gevonden was het tijd om eventjes naar de beroemde Hollywood Christmas parade te kijken. Was best aardig maar na een uurtje werd het toch best saai, dus zijn er ergens door de politie barricade heen geglipt om ons nieuwe hotel even te gaan bewonderen, het design hotel “W”.
En dat lukte aardig. Natuurlijk werd de auto weer voor ons weggereden, we hadden niet minder verwacht. Alleen al de hal van het hotel was een experience. Het was helemaal hip gestyld als een soort mega lounge. Met overal relax stoelen en banken, en heel veel kaarsjes voor de sfeer. Maar de kamer sloeg echt alles, nou ja het was geen kamer het was een complete suite. Ik en mn roommie Vincent natuurlijk eerst een hele uitgebreidde reportage gemaakt met onze camera en even op de bedden gesprongen. Waarna het tijd was om ons te mengen in de lounge beneden in het hotel en ons te goed te doen aan heerlijke cocktails a 15 dollar per stuk!

Helaas is er ook altijd een tijd van komen en die was de volgende morgen alweer aangebroken... Na een rit van 10 uur waren we dan weer terug in het te koude Flagstaff. Waar overigens nog steeds GEEN sneeuw ligt...

Thanksgiving was echt super! Nu nog even hard blokken voor de finals en dan is het alweer tijd om terug te gaan naar Nederland... Waar wel sneeuw ligt??!

-XUS-

• 05 December 2005 - 07:25

Mam:

he die roos. wat gaaf zeg. het is gewoon een complete c

• 05 December 2005 - 07:26

Mam:

er ging iets iets. J de techniek is ook niets alles.Maar gedraag je een beetje he. je bent de bloemetjes aardig aan het buiten zetten zus. geniet lekker tot snel op airport belgie.

• 05 December 2005 - 10:49

Angélique:

Fleur meisje,
    Wat kun je toch mooi vertellen, haha, lekker beeldend allemaal!
    Echt geweldig wat jullie daar allemaal uitvreten...
    Ik zal voor je duimen dat het nog even gaat sneeuwen daar. Daar hebben ze je toch niet voor niets lekker mee gemaakt: Flagstaff als wintersportoord!
    Enjoy!
    Dikke kus,
    Angélique

• 05 December 2005 - 10:49

Angélique:

Fleur meisje,
    Wat kun je toch mooi vertellen, haha, lekker beeldend allemaal!
    Echt geweldig wat jullie daar allemaal uitvreten...
    Enjoy!
    Dikke kus,
    Angélique

• 05 December 2005 - 10:52

Myrthe:

Laat die moeder maar kletsen hoor met je gedragen! Ben heel benieuwd naar de fotos en de verhalen, en helaas.. hier ligt ook geen sneeuw. Nog maar 2 weekjes en dan ben je lekker thuis..! Dikke kus en show nog even goed daar

• 05 December 2005 - 12:01

Papa:

fleur geniet van deze sinterklaas avond in flagstaff ,je heb spullen genoeg om er wat ,mee te kunnen doen .
    en tot ziens
    groeten papa

• 07 December 2005 - 19:51

Ingmar:

Heej Fleurtjegirl, mooi verhaaltje :)
    En Nicky vond ons hartstikke lief trouwens!!
    Anyways, heb je je dramaboek al uit?
    xx

• 08 December 2005 - 01:16

UGGIE:

Hee donutje van me.. Weer een mooi verhaal, jammer dat ik er niet in voor kwam, volgende roadtrip plannen we samen.. naar: THE UNITED ARAB EMIRATES!! Heb er zin in! Kusje voor BIGGIE

• 16 December 2005 - 10:57

Suusje:

He lieve Fleur,

Koffers al aant pakken? Of nog laatste moment alles aant afronden? Jammer dat t daar bijna afgerond is, maar fijn om je snel weer te zien.
    Goede reis alvast en geniet er nog even van.

Liefs X

Suusje