En dan ben je er... - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu En dan ben je er... - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

En dan ben je er...

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Februari 2007 | Australië, Perth

Na 3 lunches, een diner, 2 ontbijtjes, 3 schreeuwende baby’s en een mega zere kont met twee opgezette voeten, was ik er eindelijk: Perth!
Hoe goed het allemaal ging op Schiphol, hoe Spaans benauwd ik het kreeg in Singapore. Toen ging het echt kriebelen, ik was nog maar 5 uur vliegen verwijderd van Perth. Maar gelukkig viel alles mee; ruim 30 graden, een strakblauwe lucht en palmbomen.
Ook stond er op het vliegveld al iemand van de universiteit klaar om mij naar het hotel te brengen. Het was te laat om direct in mijn kamer te kunnen, dus ik had vooraf al een hotel geboekt voor de eerste nacht. Niet veel bijzonders, maar het deed z’n werk! Het had een heerlijk bed en heb het klokje rond geslapen.

Dinsdag ochtend kon ik dan eindelijk naar de campus en dus mijn kamer. Ik zit in de student village, een soort Center Parcs met veel groen en overal kleine huisjes. Welke direct aan de campus van de universiteit ligt. Ideaal! Alle “Center Parcs huisjes” zijn onderverdeeld in kleine appartementjes voor 6 personen.
Ik deel een appartement met 2 Australische jongens, 1 Amerikaanse jongen en 2 Australische meisjes. We hoeven alleen de woonkamer, balkon en keuken te delen met z’n zessen. Daarnaast is er een badkamer voor de meisjes en de jongens(heel chill). En het allerbeste is dat iedereen zijn eigen kamer heeft. Alles in de kamer is nieuw en strak in de verf. Totaal anders dan in Amerika op de NAU. Zelfs het linnenpakket at ik vooraf had besteld was helemaal nieuw. Dus de extra kussensloop die ik al reeds had gekocht was niet nodig!

Voor de rest kan ik jullie nog niet zoveel vertellen, behalve dat ik al minstens 3 keer bijna onder een auto ben gelopen omdat ik de verkeerde kant opkeek tijdens het oversteken.. Heb al veel, vooral internationale, studenten ontmoet. Uit Amerika, Kenia, Engeland, India tot Verwegistan.
Morgen om 9 uur begint mijn introductie en de feesten! Ga jullie dus snel meer vertellen. Maar nu eerst slapen!

Mijn adres is:
ECU Student Village, unit 28, room 3
2 Bradford Street
Mt Lawley WA 6050
AUSTRALIA

Tel: 61 8 6304 4028

Mijn mobiele nummer komt snel! Daar ben ik druk mee bezig!



Kus

Ps. Iedereen nog bedankt voor alle lieve kaartjes, telefoontjes en emailtjes. En natuurlijk voor het afscheid op Schiphol!

  • 14 Februari 2007 - 15:40

    Karen:

    Fleur!!!Wat leuk!jemig, palmbomen,30 graden.. naar voor je daar! :)geniet lekker van de indrukken en ik ga al je verhalen volgen!! Liefs Karen

  • 14 Februari 2007 - 15:46

    Rianne:

    Zo te horen ga je het wel naar je zin hebben in je Center Parcshuis, ;-) Heel veel plezier en tot het volgende verhaal!

  • 14 Februari 2007 - 15:51

    Arthur:

    he hallo,

    wat leuk wat van je te horen,
    heel veel succes daar en geniet er van.

    groetjes van ons

  • 14 Februari 2007 - 16:07

    Uggie:

    WAAR BEN IK BIGGIE??

  • 14 Februari 2007 - 16:53

    Jezus:

    YESS!!! Ben zo blij te horen (en zien) dat je goed bent aangekomen.. Zie dat je de mooiste foto van mij en Joris hebt gekozen om aan je muur te hangen ;)

    Take care & ik heb net weer wat extra's op mijn spaarrekening gezet, je palmbomen en 30 graden verhaal doen het goed!!

    ~Veel liefs~

  • 14 Februari 2007 - 18:01

    Susanne:

    He Fleurtje,

    Geniet ervan. Fijn dat je goed bent aangekomen, ben natuurlijk erg benieuwd hoe je het gaat hebben en ik ga je missen.

    Liefs,

    Susanne

  • 14 Februari 2007 - 20:34

    Angélique:

    Hey Fleur,
    Je hebt het weer helemaal voor mekaar daar! Wat een relaxt appartement, zeg!
    Ik wens je heel veel plezier toe daarginds en lees je verslagen wel steeds, leuk!
    Volgende week ga ik een paar daagjes weg naar België...ook leuk, nietwaar ;)
    Veel liefs,
    Liek

  • 14 Februari 2007 - 21:57

    Evert:

    Wederom jaloers Fleur, maar veel succes daar in Center Parcs ;)

  • 15 Februari 2007 - 03:51

    Richelle:

    Hey drollie! Wat een fantastische foto's....echt heel leuk. Ik ben bezig met een lange mail voor je dus die komt snel jouw kant op.Kus Richelle

  • 16 Februari 2007 - 12:04

    Gemma:

    Hi Fleur,

    gaaf al die foto's al te kunnen zien!! Krijgen we alvast een hele goede indruk. De introductie komt wel goed en het feesten is je wel toevertrouwd! Veel plezier, geniet ervan!! Liefs, Gemma

  • 21 Februari 2007 - 21:31

    Oom Jan:

    Hallo lieve Fleur, wat een leuke ervaring wij in Sydney, alleen het is wel 5000 km ver. Wij gaan vandaag noord.Cairns Hele leuke tijd geniet van alles.

  • 22 Februari 2007 - 20:27

    Richelle:

    Hey scheet! Het is weer tijd voor een kleine update, ik ben echt zo benieuwd hoe je het hebt daar... super leuke foto's trouwens. Dikke kus

  • 09 Maart 2007 - 01:03

    Oom Jan Tante Thea:

    Hallo Fleur, wat geweldig voor je, wat een leuke ervaring. Ik zit 4500 km verder aan de oostkust in Townsville een tropische stad en dat merken we. Fleur geniet van Australie van de open vriendelijke mensen, doen wij ook.
    Liefs, oom Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 50427

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: