G'day mates! - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

G'day mates!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

02 Maart 2007 | Australië, Perth

G’day mates! Even weer een berichtje van mij! Na bijna 3 weken begint ook mijn leven hier normale vormen aan te nemen; hockeyen, uitgaan, boodschappen doen, naar de universiteit maar alles natuurlijk wel op m’n slippers, in m’n korte broek en een heerlijk zonnetje!

De eerste college week zit er ook op. Ik heb 4 verschillende units (vakken), te weten; ‘Case Studies in Communications’, ‘Reading Media Texts’, ‘Media in Asia’ en ‘Media and Identity’. Zijn redelijk zware vakken, vooral ‘Media and Identity’ is zwaar. De docent hier is bezig met haar PhD en gebruikt termen waar zelfs het (Australische) Dikke van Dalen geen raad mee weet. Van de 3uur heb ik dus maar 5 minuten begrepen. Voelde me echt oliedom maar gelukkig was ik niet de enige en stond iedereen met vraagtekens in zijn ogen..
Daarnaast zijn de lessen anders gestructuurd. Je hebt eerst een lecture (hoorcollege) waarna je direct je tutorial (werkcollege) hebt en daarna dus klaar bent met dat vak voor de rest van de week. Per dag volg je zo maar 1 vak wat inhoud dat ik iedere vrijdag vrij ben! Ook zijn de lessen erg interactief, we zijn dus veel aan het woord, zelfs tijdens de hoorcolleges. In Breda was ik gewend om stil (jaja) te zijn en mensen te laten uitpraten. Hier schreeuwt iedereen door elkaar en de bijdrages zijn dan ook niet altijd even zinvol (lees: over de dood van Anna Nicole Smith en haar borsten).

Inmiddels zijn er ook al wat nachten in Nordbridge gespendeerd. Het uitgaanscentrum van Perth! Samen met een groep mensen uit de student village hebben we paar goede clubs bezocht voor een biertje en een dansje. Iets wat bijna niet te vergelijken valt met Nederland. Het is meer een mengeling van Nederland, met iets Amerikaans en iets Australisch?! Maar dan met het sfeertje alsof je in de zomer in Spanje of Italië bent. Iedereen is heel relax en vriendelijk en omdat het weer zo super is hoef je geen vestjes of iets dergelijks mee te nemen. Ik heb ook nog nergens garderobes gezien.
Mijn favoriet tot dusver is de Shed. Een typisch Australisch kroeg. Half in de buitenlucht met zo’n typische windmolen – heb geen idee hoe dat ding heet dat ronddraait door de wind – en iedere zaterdag dezelfde band die nummers covered afgewisseld met een DJ. Ook de Base is erg leuk. Een R&B tent waar blank zijn een unicum is, maar waar ze wel super muziek draaien tot 5 a 6uur ‘s morgens!

Wil jullie echt nog heel veel vertellen over gratis ritjes met een stoomtrein in ruil voor een glimlach, verdwalen in een immens groot park bij 35 graden, de te mooi stranden – ik moet dus echt nog een keer surf lessen nemen – en natuurlijk de Vegemite… maar dat komt allemaal een volgende keer.

Ik moet me nu gaan omkleden. Mag zometeen eindelijk m’n werkvisum ophalen bij de ambassade! En vanavond gaan we naar Fremantle voor een ‘Night Prison Tour’. Een gevangenis die door de gevangen destijds zelf is gebouwd (Goed onthouden hè, Susan?).
Ben benieuwd.

Have a good one!

Kus

  • 02 Maart 2007 - 01:57

    Ur #1:

    YES, gewonnen! Sta bovenaan! Mooi verhaal weer, ga nu verder met je msnen!! xx UGGIE

  • 02 Maart 2007 - 08:14

    Susan:

    Heel goed onthouden Fleur. Veel plezier daar en kijk maar uit dat je jezelf niet insluit in zo'n cel ;-)
    Liefs, Susan

  • 02 Maart 2007 - 11:30

    Richelle:

    Jeetje Fleur, wat een leuke foto's!! Aan de foto's te zien heb je alweer flink wat nieuwe shirtjes geshopt ofnie?
    Dikke kus Richelle

  • 02 Maart 2007 - 17:28

    Mam:

    leuk om weer te lezen dat je een vac-studie aan het doen bent.
    Geniet ervan. En denk af en tot aan je studie
    liefs en een dikke knuffel
    Mis je wel hoor. Vooral je gezellig geklets en het heerlijke koken waarmee je me soms kon verrassen
    kus mam

  • 03 Maart 2007 - 12:18

    Lau:

    Hee liefie,
    Ik mis je wel hoor! Zo te zien heb je het erg naar je zin. Ik zou het leuk vinden om een keer te bellen. Dat kan toch met skype ofzo. Hoe werkt dat en heb jij dat ook?
    Dikke kus van lau

    PS Nog een maandje en dan krijgen we de sleutel van ons huis. Ik heb er super zin in. Ga ook binnenkort even informeren voor onze reis.
    Ook groetjes van Martijn

  • 04 Maart 2007 - 12:33

    Flex:

    Fleurtje,
    Wat cool allemaal! Leuk dat je et naar je zin hebt.. Stuur ff wat lekker weer deze kant uit.. Dat missen we een beetje!
    Suc6, Kus

  • 05 Maart 2007 - 06:56

    Papa:

    geen skype gesprek gisteren,dus dan maar even zo.
    ik zie dat het goed gaat met je .
    geniet er van .
    dikke kus papa

  • 05 Maart 2007 - 15:51

    Jezus:

    Haai zus, gedraag je een beetje wil je ;) Zoals mama al zegt: denk je wel af en toe aan je studie kind?! Vandaag gaat de 2de bak met geld op de spaarrekening, yess!
    Het duiken was super(!), als ik kom gaan we samen duiken, goed?!

    Enjoy! veel liefs -x-

  • 08 Maart 2007 - 15:19

    Milou KLoks:

    Ha Fleur!

    Dat ziet er goed uit daar zeg! Begin bijna spijt te krijgen dat ik in Amsterdam verder ben gaan studeren...haha.
    Geniet er van, dat zal wel lukken denk ik!

    Groetjes Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 50431

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: