De gevangenis - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu De gevangenis - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

De gevangenis

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

14 Maart 2007 | Australië, Perth

Dag lieve iedereen! Daar ben ik weer! En om gelijk maar te beginnen met een enorm interessante theorie over hoe kakkerlakken je thuis kunnen laten voelen. Begin me namelijk steeds meer thuis te voelen in m’n appartement. ;) Niet vanwege de kakkerlakken, maar meer dat sinds deze smeerpijpen er zijn m’n huisgenoten beginnen te snappen waarom je met 35 graden geen etensresten op de grond kunt laten liggen voor een paar dagen. Je kunt dus wel zeggen dat de kakkerlakken wonderen doen in ons kneuterige stulpje. Inmiddels ben ik wel een soort genocide tegen ze begonnen en heb ik genoeg gif verzameld om heel kakkerlakkenland binnen te vallen en te bezetten!

Natuurlijk wil ik jullie ook graag laten meedelen van mijn avonturen hier ‘Down Under’. Zoals vorige week vrijdag toen we een Night Tour kregen in de gevangenis van Fremantle (ongeveer een half uurtje onder Perth). Nou, dat was geen pretje voor mijn innerlijke persoontje, ik ben al geen held in het donker en in combinatie met spook verhalen kun je me weg dragen. Het begon allemaal heel goed met een bezoekje, toen het nog licht was, aan de markt. Waarna we heerlijk ‘fish and chips’ hebben gegeten in de haven. Terwijl het donker werd gingen we de richting de gevangenis.
Deze is gebouwd in de tijd dat de gevangenen uit Europa naar Australië werden verbannen (wat een straf?!) en zij moesten deze gevangenis dus eerst zelf bouwen. Het bizarre is dat diezelfde gevangenis tot 16 jaar geleden nog helemaal in gebruik was. We waren met best een grote groep dus werden we verdeeld in 2 kleinere groepen. Ik zat bij de laatste groep en had echt een geweldige gids. Ze werkte al jaren in de gevangenis als vrijwilliger en was compleet gestoord. Zo had ze al een paar keer ‘s nachts overnacht in de gevangenis, geheel vrijwillig om de ervaringen van de overleden gevangenen op te doen?! Omdat de gevangenis niet meer in gebruik is, alleen nog voor rondleidingen etc. was het er pikkedonker en kreeg iedereen een mini lantaarntje mee voor het noodzakelijke licht.
Het was echt heel indrukwekkend en doodeng tegelijkertijd. We kregen een rondleiding door verschillende compartimenten. En hoe dichter je naar de dodencel toeging hoe kleiner en benauwder ze werden, niet echt comfortabel. De sfeer die er hing was echt enorm griezelig en het was ook nog de herdenkingsdag van een executie. Daarbij vertelde onze gids enorm veel verhalen over allerlei paranormale dingen die er nog steeds gebeuren in de gevangenis, en ja ook tijdens rondleidingen. Zoals mensen die schimmen op de foto zetten, deuren die in ene dichtklappen of schaduwen die langs muren glijden terwijl er niemand is. Dit tegen de achtergrond van een verlaten gevangenis, met o.a. een bezichtiging van een strop inclusief gedetailleerde verhalen hoe dit precies in z’n werk gaat (zie foto), deed mij niet echt veel goed. Ben zelden zo bang geweest, het enige wat mij hielp was dat zelfs de gasten met de grootste mond in ene niets meer te zeggen hadden!!

Na dit toch wel (achteraf) gezien leuke en indrukwekkende avontuur, zit ik momenteel weer in het donker. Vanavond is er een ongeluk gebeurd op de campus. Ik ben helemaal goed, heb alleen toegekeken.. Iemand heeft met zijn auto een elektriciteitspaal geraakt en nu zitten we in het pikkedonker sinds ongeveer 20.15 uur. Het mooie is wel dat de politie kwam maar niets kon (of wilde) doen en dat ze dus het ‘heel relax’ laten liggen tot morgenochtend om het te fixen.. alles op z’n tijd hier!

Dikke kus x

PS. Voor iedereen die het me vraagt (bijna dagelijks) de mannen zijn hier breed, gespierd en gebruind maar niet erg groot van stuk. En met minder mag en kan ik helaas niet thuis komen..

  • 14 Maart 2007 - 06:11

    Papa:

    wat een bizare plaats fleur,zeker voor jou.
    wat zal jij lekker gedroomd hebben .
    vooral omdat het echt gebeurd is .
    veel liefs in het donker .
    hou van je en mis je .
    papa

  • 14 Maart 2007 - 07:49

    Florien:

    je mag helemaal niet thuiskomen zonder man welk formaat dan ook

  • 14 Maart 2007 - 07:55

    Mam:

    he die Fleur.

    Ik begrijp dat je genoten hebt. Niets voor jou he. Had je je hockey-stick niet bij je. Maar het is wel gaaf hoor. Inderdaad geen mannetjes onder de 190.Wat er boven komt kan voor de commissie verschijnen

    liefs en tot.....mam

  • 14 Maart 2007 - 08:06

    Myrthe:

    Tof verhaal du angsthase!
    Je hoeft ze niet gelijk mee naar huis te nemen zus! Een beetje op hangen mag wel ;)

    Van het weekend weer even skypen? Er is voldoende stof om over te praten!

    Veel liefs & een dikke kus

  • 14 Maart 2007 - 09:46

    Je Kleintje!:

    BIGGIE! Dit zijn inderdaad wel even een ander soort foto's.. had op z'n minst een foto van jou verwacht achter het muurtje van een cel, of met een 'gek' gezicht! De serieuze Fleur komt in je boven" Biggie.. ga je mailen vandaag!! xx

  • 14 Maart 2007 - 11:46

    Richelle:

    Hey Fleurtjegirl! Wat een verhaal zeg... zo ik ben dus al knetter bang in het donker, laat staan zo'n rondleiding. Wat eng zeg... heb jij nog bepaalde visioenen door gekregen of dat dan weer niet?
    En wat betreft de mannen (je weet hier spreekt de projectontwikkelaarster ;-).. onder de 1,90 is sowieso AF en doet niet meer mee, hahaha. Tot snel, dikke kus ri

  • 14 Maart 2007 - 12:21

    Lau:

    He lieverd,
    Leuk zeg. Superspannend. Ik ben me een beetje in het verdiepen in aussie, maar wat groot en wat is er veel te zien. Ik weet niet wat ik allemaal straks kan gaan bekijken. Maar ik krijg hier en daar adresjes aangeboden. In Sydney woont een zus van een vriendin. Dus misschien kunnen we daar wel overnachten met oud en nieuw.
    Je hoort het wel.
    Kus Lau

  • 15 Maart 2007 - 08:07

    Kim:

    Hey Fleur wat een te gekke dingen maak je allemaal mee, word er gewoon een beetje jaloers van! Dikke kus je oud collegaatje!

  • 18 Maart 2007 - 05:16

    Rez:

    yeah, australian men here are short because the weather is too hot, hehe! =P

  • 19 Maart 2007 - 06:49

    Rez:

    some says S.O.Y means Sh*t On You, hehe! Kinda true though =P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 50422

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: