Dolfijnen, pinguins & zeeleeuwen - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu Dolfijnen, pinguins & zeeleeuwen - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, pinguins & zeeleeuwen

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

01 April 2007 | Australië, Perth

Hey iedereen!

Hier even snel een berichtje van mij! Heb het momenteel erg druk met school omdat alle opdrachten (nou ja veel dan) ingeleverd moeten worden in de week voor Pasen. Maar ik mag me ook verheugen op de 10-daagse trip die met Pasen gepland staat. Samen met Kate, Aishling, Rashila (UK) en Danielle (USA) ga ik 10 dagen naar het noorden, eerst naar Exmouth en dan weer terug via Karijini, de outback!

Om goed voorbereid weg te gaan heb ik gisteren een echte backpackers backpack aangeschaft. Als iemand mij dit vorig jaar had verteld, had ik diegene keihard moeten uit lachen, maar tijden veranderen. Er mogen geen harde koffers mee dus was ik “genoodzaakt” er een aan te schaffen. En een backpack leek me ook wel handig voor andere tripjes die ik zeker wil gaan maken in de toekomst!

Vorige week heb ik ook m’n eerste dolfijn gespot. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het er meer waren, ik stond aan de andere kant van de boot foto’s te maken. Ik was dus ook te laat om dit heugelijke feit vast te leggen. Vorige week gingen we (met z’n 6’en) naar Pinguin and Seal Island, zo’n 30 minuten onder Perth. We hadden dit geregeld via een bureau dat speciaal trips organiseert in Perth en omgeving voor internationale studenten. Dat houdt dus in heel veel Chinezen en Jappies die met hun peace-teken-makende vingers overal op de foto gaan.
Het was wel leuk, niet geweldig maar wel goed om de zaterdag mee door te komen. Eerst met een boot langs allemaal verschillende eilanden gegaan waar de zeeleeuwen, pinguïns en pelikanen leven. Helaas mochten we niet van boord dus moest ik alle foto’s van een afstandje maken. Had best graag met een wilde zeeleeuw op de foto gewild. Op de weg (of moet ik water zeggen)terug naar het eiland is dus ook m’n eerste dolfijn gespot. Was echt gaaf om te zien maar het ging wel allemaal heel snel. Daarna hadden we nog een paar uur om heeeerlijk om het strand te liggen en rond het eilandje te lopen!

Daarnaast loopt ook universiteit technisch gezien alles op rolletjes (dit voor de bezorgde ouders onder ons). Door de drukte is het de laatste weken tegen middernacht eer ik m’n boeken en ogen sluit. Maar daar staat wel tegenover dat ik m’n eerste (mag wel zeggen verdienstelijke) punten terug heb gekregen.
Ook de ‘buitenschoolse activiteiten’ loopt op rolletjes. Gisterenavond was er in de village een glow-in-the-dark feestje georganiseerd. Heb zulke lieve vrienden hier, de wodka en wijn donaties vlogen me om de oren. En ik heb vannacht m’n eerste cricketles gehad van een Indiase jongen. Helaas moest ik hem vanmorgen wel teleurstellen want ik kon helemaal niets meer terughalen van alle regels en uitzonderingen die hij mij had geleerd! Weet zelfs niet meer wie er had gewonnen..

Volgende week ben ik er dus niet! Dan lig ik vast ergens op het strand, kampeer ik in de outback of zit ik in de bus maar ik zal jullie niet vergeten hoor!

Dikke kus xxx
Outback Fleur ;)

  • 01 April 2007 - 14:40

    Mam:

    Hoi Roos.
    Leuk om je verhaal weer te lezen.
    En te lezen dat het goed met je gaat.Drink niet te veel Anders weet je staks niets meer over je tijd in Australie Zou jammer zijn.
    he genieten ....
    kus en tot ...
    mam

  • 02 April 2007 - 08:16

    Myrthe:

    Keep up the good life! ;)

    Geniet van je tijd in de outback, sophie heeft het ook overleefd destijds dus er is nog hoop! Ik ben al bezig met de leukste plekjes uit te zoeken die ik wil zien aan het einde van het jaar joehoe!!!

    Lofejoe,
    Dikke kus jezus

  • 04 April 2007 - 11:33

    Richelle :

    Hey Fleur, wat een leuke foto's... ik ben blij te horen dat je de eerste punten in de wacht heb gesleept van je studie, ik ben trots op je! Tot snel kus ri

  • 05 April 2007 - 05:38

    Papa:

    ik heb genoten van je verhaal ,en fleur nooit gedacht jij als backpacker ,met rugzak .
    geniet van alle mooie dingen die je daar in de natuur tegen kom .
    ik hoop verder dat de lenzen ,voor dat je weg ,gaat binnen zijn .
    hele dikke kus van mij en gem .
    papa

  • 05 April 2007 - 09:21

    Susanne:

    Ha Fleurtje,

    Wij vergeten jou ook niet hoor. Geniet van je vakantie, binnen je zo'n 1,5 jaar durende vakantie. Ben nu alweer benieuwd naar je verhalen.
    Dikke kus en tot snel,

  • 06 April 2007 - 06:19

    Reza:

    Wow, cool party! How was it? Oh, I'm jealous that I couldn't go to the glow in the dark party =(.

  • 10 April 2007 - 09:06

    Oom Jan Tante Thea:

    Lieve Fleur, wij zitten nu in Darwin, hebben 10 dagen in het Kakatupark gezeten, bijna alles bekeken, jammer dat door de regen veel 4WD wegen waren afgesloten, hebben een keer 300 meter door 80 cm diep water moeten rijden, angst, angst, maar ging goed. Waren ook 4 dagen bij Uluru en de Kingscanyon met een savarygroep, dat was afzien. Slapen in natte tenten met doorweekte kleren,maar wel heel gezellig met mensen overal vandaan. in een gebied dat normaal geen regen heeft. Geweldig om al je nieuws te lezen, wat een leuke dingen, geniet geniet.
    Heel veel groeten uit Darwin van Tante Thea en oom Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2008

B-Day Party

13 Januari 2008

Part 2: Knallen in Sydney

11 Januari 2008

Part 1 : X-Mas in Melbourne

16 December 2007

Rudolph the red nose reindeer

16 Oktober 2007

Oi oi oi
Fleur

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 50428

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: