I'm still alive - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu I'm still alive - Reisverslag uit Perth, Australië van Fleur Heuvel - WaarBenJij.nu

I'm still alive

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

31 Mei 2007 | Australië, Perth

Hey lieve iedereen!

I’m still alive! Momenteel lijd ik aan het grootste slaapgebrek ooit. En is m’n leven ook verre van spannend om lange verhalen te schrijven. Maar ik zal een gooi doen, en proberen alle aanvragers tevreden te stellen.

Om te beginnen waar ik de laatste keer was ge-eindigd, mijn weekendje naar Albany! Dit lijkt inmiddels alweer maanden geleden doch het nog vers in mijn gehuegen staat geprint. Op de kaart lijkt het namelijk dichtbij, maar zoals veel dingen hier bleek het “ietsjes” verder weg te zijn. Dus dat waren dus uren in een soort begrafenisbus zitten met zwarte leren bekleding, grijze gekreukelde gordijntjes en niemand die ook maar iets zei of zong. De reden van deze 2-daagse trip was de Three Top Walk. Deze zouden we pas de dag erna gaan. We (6’en) bleven dus in een hostel in Albany slapen. Daar ben ik in de grootste en goedkoopste slijterij (4 liter wijn voor 5 euro ?!) ooit geweest, inclusief een drive-true midden door de winkel heen. Super mooi.
De dag erna gingen we “Three Top Walk-en”. In het ‘regenwoud’ van Australie. Dit is derde ‘generatie’ regenwoud. Niet zoals je in Brazilie de Amazone hebt, wat eerste ‘generatie’ (dit is een poging tot vertalen) regenwoud is. Hier in Australie was er ooit, duizenden jaren geleden, tropisch regenwoud wat toen is verdwenen maar door de klimaatveranderingen weer terug komt groeien. In dat ‘regenwoud’ kan je dus niet over de grond lopen, maar hebben ze op 40meter hoogte een sort brug gemaakt van ruim 600 meter door het regenwoud. Een enige ervaring, aangezien de hele constructie aardig schudde en dat ook nog eens verergerd werd door 50 studenten die het grappig vonden om erop te springen!?

Deze week is alweer m’n laatste schoolweek. Nog 1 onderzoek inleveren voor maandag, 3 examens en dan zit het eerste van de drie semesters er alweer op. Volgend jaar om deze tijd ben ik gewoon alweer klaar! De laatste weken van het semester waren redelijk hectisch. Iedereen lijd hier aan een chronisch slaapgebrek. Zelfs zo erg dat er mensen zijn die gewoon niet meer kunnen slapen zo moe dat ze zijn. Ik behoor tot de categorie, kan overal slapen! Maar dit zijn ook de laatste weken allemaal samen. Dus iedereen wil alle tijd zo goed mogelijk besteden. Over 2 weken gaan de eerste alweer naar huis toe… 

En om die tijd zo goed mogelijk te besteden worden er rare spelletjes van het internet afgeplukt. Zoals ‘Silent Library’ van youtube.com. Een raar, waarschijnlijk Japans, spelletje met kaarten waarbij diegene die de foute kaart heeft (bijv. de enige rode tussen alle zwarte kaarten) een opdracht moet uitvoeren. Denk hierbij aan ‘Oil Shooter’, ‘Towel Snap’, ‘Salty Frozen Arm’, ‘Vinegar Shot’, ‘Bad Shoe Smell’ (deze is erg, Gregs werkschoenen..), ‘Rubber-band Attack’, ‘Spicey Sniff’ (hier hebben mensen erg lang last van gehad ;) ), ‘Buttery Goodness’, ‘Face Slap’, ‘Spicey Pepper’, ‘Nipple Toast’, ‘Knuckle Buster’, ‘Steamy Teabag * 2’, ‘Rocket Tennis’, ‘Toe Pluck’ en ‘Pillow Smash’. Na eerst keihard te hebben geprobeerd er niet aan mee te hoeven doen, leek het na een paar drankjes lang zo erg niet meer (wat het wel was toen ik de foto’s terug zag)Vooral niet omdat ik mijn “casino lessen” uit Amerika nog heel goed kon herinneren. Dit lijdde tot ongenoegen van de rest, dat ik geen enkele opdracht hoefde te doen. Er waren ongeveer 20 a 25 opdrachten dus de kans is erg klein. Dat vonden hun ook, dus tijd voor revenge. Haha, wat heb ik gelachen. Ook de tweede ronde, nul opdrachten... en ik maar lachen! Keihard!

Wat ook super leuk is, is m’n werk in het Perth Convention Center. Ik werk met 95% Aziaten. En das toch een beetje apart, als je bedenkt dat ik 1.85 ben en hun gemiddeld 1.60. Zelfs een Chinese basketballer is kleiner dan ik  Ze kijken echt letterlijk en figuurlijk tegen me op, haha.
Afwisseling genoeg, sta ik het ene uur cocktails uit te delen aan jonge, dronken Australiers die vertellen dat ze geen ondergoed dragen. Het uur daarna sta ik tegen de Islamistisch gemeenschap te vertellen dat al het eten halal is.

Het is nu alweer 2u snachts, morgen overdag nog een dagje bikkelen waarna er ‘s avonds op de campus een feestje is ter gelegenheid van het einde van het semester! Heb er zin in...

Slaap lekker!

Kus Fleur

• 31 Mei 2007 - 18:16

Zusterlief:

Kan niet wachten om ook aan Greg z'n schoenen te mogen snuffelen als ik die kant op kom ;)

Ik ben trots op je zus!
    Geniet ervan & denk veel aan je
    dikke kus

• 31 Mei 2007 - 19:59

Mam:

ha Roosje
    Kijk je een beetje uit En wees zuinig op jezelf.Meissie.(kijk uit met die spelletjes)Je moet hier niet te licht over doen.
    Hopenlijk slaap je weer goed zodra je laatste onderzoek klaar is.
    je foto's zien er goed uit. Spreek je snel weer. geniet en werk ze.
    Mis je wel hoor Vooral tijdens het eten je gekwebbel Lieverd een knuffel en hou je taai.
    kus mam

• 01 Juni 2007 - 08:29

Susanne:

Ha Fleur, Je ziet er goed uit, dus volgens mij gaat het allemaal wel ok daar! Nu volgens mij ook op naar een verdiende vakantie! Geniet ervan, nog even sterkte en tot later.

Kus

• 01 Juni 2007 - 10:01

Marieke:

Hey globetrotter.

Volgens mij zitten we in een aardige nek aan nek aan nek race om de beste verhalen... je bent een goeie tegenstander, kan niet wachten op je volgende verhaal!

x

• 01 Juni 2007 - 11:49

Papa:

duim voor de goeie afloop in dit semesters ,dan is dat ook weer voorbij fleur ,kan je weer even tot rust komen .
    en weer even genieten van ????????
    zal best wel weer spannend zijn .
    denk aan je .
    heel veel liefs ,en nog bedankt voor mailtje

kus papa

• 04 Juni 2007 - 08:31

Jezus:

Hahah ik zie dat moederlief zich zorgen maakt Fleur, snap ook echt niet dat jij meedoet aan dat soort (alcoholische)spelletjes! :P

Doeii liefie, dikste kus!

• 11 Juni 2007 - 17:13

Your Wife:

Dear husband,

Due to our marriage earlier today I have to admit that I doubt this is gonna work, you are in pictures with too many other ladies.. Don't know how we'll chance this situation from happening again?!

BIG KISS